דיווח: מנכ"ל "איכילוב" זומן לבירור במשרד הבריאות על תיירות מרפא

    דוקטורס אונלי | צילום: Gellerj ויקיפדיה No Comments on דיווח: מנכ"ל "איכילוב" זומן לבירור במשרד הבריאות על תיירות מרפא
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל המרכז הרפואי "תל-אביב-איכילוב", פרופסור גבי ברבש, זומן לבירור אצל מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, בעניין שירותי תיירות המרפא שמעניק בית החולים; כך דיווח העיתון הכלכלי "גלובס".

    על-פי הדיווח, שרת הבריאות יעל גרמן ופרופסור אפק זועמים על "מדיניות עצמאית מדי" שאימץ פרופסור ברבש בכל הקשור לתיירות מרפא, הסותרת לכאורה עקרונות שהתווה משרד הבריאות בעקבות המלצת "ועדת גרמן".

    הרקע לזימון הוא מכתב ששיגר פרופסור ברבש בסוף חודש יולי לרופאי בית החולים, תחת הכותרת: "מדיניות המרכז הרפואי בנושא תיירות מרפא". בעוד שוועדת גרמן קבעה כי באחריות הנהלת כל מרכז רפואי להבטיח קדימות מוחלטת לחולה ישראלי בנגישות לכל תשתית של בית החולים, כתב ברבש לרופאי המרכז: "אין זה סוד וברור לכל שתייר מרפא מקבל טיפול (ניתוחי או אחר) סמוך למועד הגעתו ארצה. אין זה סביר לצפות מתייר מרפא לשבת במלון בתל אביב ולהמתין חודשים לניתוח".

    עם זאת, פרופ' ברבש ציין כי "ספירת הזמן לתור" של התייר מתחילה ממועד פנייתו הראשונית לביה"ח, עוד לפני הגעתו לישראל, וביה"ח מקפיד שלא יהיה הבדל בהמתנה לניתוחים בין ישראלים לתיירים. "כאשר מדובר בחולי סרטן – זוהי סוגיה שאין לה פתרון מלא ולא ניתן להבטיח תור זהה", כתב.

    עוד נמסר בדיווח, כי סוגיית קדימות התורים איננה היחידה שהנמצאת במחלוקת בין משרד הבריאות למנכ"ל איכילוב. בעוד שוועדת גרמן המליצה שהטיפול בתיירי המרפא יתבצע "אחרי שעות הפעילות הרגילות של בית החולים, פרט למקרים חריגים בהם קיים אילוץ רפואי כפי שיוגדר על-ידי מינהל רפואה במשרד הבריאות", כתב פרופ' ברבש: "מעט יותר מ-70% מניתוחי תיירי המרפא מבוצעים אצלנו (ובבתי חולים אחרים) בשעות הבוקר… בשל אופי הניתוחים של חלק גדול מתיירי המרפא (ניתוחי סרטן מורכבים או ניתוחים המחייבים שילוב של צוות רב תחומי) עדיף לנתחם בשעות הבוקר". הוא הסביר לכתב העיתון, כי במציאות אין זה מתבצע על חשבון מטופלים ישראלים.

    בשלוש השנים האחרונות, הדגיש פרופסור ברבש, על כל שעת ניתוח של תייר מרפא בשעות הבוקר הוסיף בית החולים 4 שעות ניתוח של חולים ישראלים בססיות אחר-הצהריים. שיעור ניתוחי אחר-הצהריים באיכילוב, לדברי פרופסור ברבש, הוא הגבוה ביותר מקרב בתי החולים בארץ. "המאמץ מתאפשר במידה רבה בזכות פעילות תיירות המרפא", אמר לעיתון.

    בדיווח צוין כי הסברי פרופסור ברבש אינם מקובלים על הנהלת משרד הבריאות. דוברות איכילוב מסרה, כי מדיניות בית החולים איננה מנוגדת למדיניות משרד הבריאות וכל הנתונים יוצגו להנהלתו.



    0 תגובות