ליל שבת בירושלים – נסיון לינץ' בתלמידי ישיבה

יוסי אשר | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on ליל שבת בירושלים – נסיון לינץ' בתלמידי ישיבה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לסוכנות תצפית נודע כי בליל שבת (ט' באייר 9/5) התרחש ניסיון לינץ' בסמטאות העיר העתיקה בירושלים, כאשר קבוצת בחורי ישיבה בגילאי 17-20 צעדה אל עבר שער הפרחים, שם מתגורר אחד מרבני הישיבה. באחת הסמטאות, הגיחו לעבר הקבוצה כחמישה עשר פורעים ערבים שהמתינו להתקדמות הקבוצה. והחלו לידות אבנים, בלוקים ובקבוקי זכוכית אל עבר הקבוצה. במקביל, פורעים נוספים הצטרפו "לחגיגה" והחלו גם הם להשליך אבנים ובקבוקי זכוכית מגגות הבתים הסמוכים.

ד', אחד מחברי הקבוצה, סיפר לסוכנות תצפית כי "למרות שבשלב זה הקבוצה הייתה חשופה לסכנת חיים של ממש. כוחות משטרה ומג"ב ששהו בקרבת מקום, חלקם מטרים ספורים ממקום ההתרחשות, התנהלו באדישות ובעצלתיים ולא חשו אל עבר הפורעים, על מנת לגונן, להרתיע ולהשתלט על האירוע כמתבקש ממשטרת ישראל ומכוחות הביטחון בעת סכנה לחיי אדם". ד' ציין בדבריו לסוכנות תצפית כי למרות ששניות בודדות הפרידו בין נפגעים של ממש לבין הגעת כוחות הביטחון. לא התקיימו מעצרים בעת התרחשות האירוע ולאחריו, על אף הימצאות הכוחות בשטח.

קבוצת הבחורים הותקפה בשנית, גם בעת שבחורי הישיבה שבו על עקבותיהם בחזרה למקום שהייתם, הפעם בליווי מאבטחי העיר העתיקה. אל עבר הבחורים הושלכו בקבוקי זכוכית שהתנפצו במרחק מטרים ספורים ורסיסיהם פגעו ברגלי התלמידים. גם בארוע זה לא נזקק אף אחד מהתלמידים לטיפול רפואי.

ד' הוסיף בדבריו לסוכנות תצפית כי אמנם שני האירועים הסתיימו בנס ללא נפגעים בגוף. אך הבחורים נסערים מהתקיפות שחוו וכועסים על התנהלות אנשי הביטחון שלא דואגים להשליט סדר בעיר. הבחורים דורשים למצות את הדין עם המפגעים.

ממשטרת ירושלים נמסר לסוכנות תצפית: "מיד עם דיווח על יידוי אבנים לעבר קבוצת יהודים בסמטאות העיר העתיקה, הוזעק כוח מג"ב שהגיע מיידית למקום אך מיידי האבנים נמלטו טרם הגעת הכוח. כוח המשטרה פגש את קבוצת היהודים, וליווה אותם בבטחה עד המתחם היהודי אליו רצו להגיע".

עוד נמסר ממשטרת ירושלים בדבריהם לסוכנות תצפית: "וחות המשטרה פרוסים ברחבי העיר העתיקה ובסימטאותיה וערוכים למנוע הפרות סדר ככל שניתן".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שקר! הייתי בלינץ..המיידי אבנים היו עדיין בסימטא חוסמים את המעבר וצועקים "אללה אכבר" וכוח מגב לא עצר אותם אלא אותנו!!! צעקנו להם שיעצרו אותם והם אמרו "אתם רוצים תלכו אתם תמותו" בושה!