האלוף שמני: "אסור ליצור 'האנשה' למפלצות החמאס"

    מהדורת הבוקר No Comments on האלוף שמני: "אסור ליצור 'האנשה' למפלצות החמאס"
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלוף במיל' גדי שמני, מפקד אוגדת עזה לשעבר, בראיון מיוחד הבוקר לבצלאל קאהן ודוד חכם ב'מהדורת הבוקר': "יש דיווחים שהחמאס התייחס בכבוד ובצורה סבירה לחטופים, אני לא חושב שזה נכון. אסור לנו ליצור 'האנשה' למפלצות החמאס.  אחרי שחמאס העיפו את אנשי הפתח אחרי ההתנתקות, קטאר התחילו לטפח את חמאס ואנחנו התחלנו לדבר איתו ישירות. עזבנו את ציר פילדלפי וכך נחפרו שם מנהרות שמשאיות עוברות שם".

    שמני הוסיף ואמר: ""כל המדינות הערביות עשו חרם על קטאר בשל תמיכה שלה בטרור. במשך 3 שנים סגרו להם את המעברים היבשתיים, מי שפתח את צינור הכסף זו ישראל. תבינו את גודל האיוולת, התקציב האיראני היה 100 מיליון, ישראל העבירה דרך נתב"ג 400 מיליון דולר במזומן לחמאס. ידענו שזה מועבר כדי להמיט עלינו שואה. נתניהו אפשר את זה וזו הייתה השקפת עולמו. אני לא חושב שזו הייתה המלצת גורמי הביטחון".

    "חמאס התעצם עוד לפני ההתנתקות, רק שאז נלחמנו מולו בתקיפות, ברגע שהתנתקנו מהרצועה אף אחד כבר לא הפריע לו להתבסס. ההתיישבות ברצועה לא נתנה יותר ביטחון, היינו צריכים להשקיע הרבה מאמצים כדי להגן על ההתיישבות ובזמן הזה חמאס התעצם. אולי זה עיכב במעט את החמאס אבל לא נשכח שקסאמים כבר שוגרו ב2001".

    שמני תקף בחריפות את החלטת ראה"מ שרון בזמנו להתנתק מהרצועה בצורה מקיפה, גם ברמה הביטחונית, ואמר: "הטעות העיקרית שלנו הייתה שיצאנו מציר פילדלפי. זו הייתה טעות ביטחונית חמורה לחשוב שהמצרים יעשו עבורנו את המלאכה. עד לרגע זה עוברים דרכו אמצעי לחימה לחמאס. יש לנו אפשרות לחזור לציר ולשלוט בו ביטחונית. מבחינת החוק הבינ"ל מותר לנו להיות שם. זה הגבול שלנו עם מצרים וזו הייתה החלטה שלנו לעזוב. אנחנו חייבים לפתוח שם איזור בטוח יחסית לפעילות החיילים שלנו".

    לדבריו: "עצירת האש היא רק לצורך שחרור החטופים. מיד אחריה נשוב ללחימה. אין דרך אחרת מלבד כיבוש כל הרצועה, להשתלט על שטח ולהרוג את ההנהגה. כל פקודה אחרת שתינתן לצה"ל תהיה חוקית אך לא מוסרית. אני תוהה איך מפקדי צה"ל יגיבו להוראה כזו".

    האזינו



    0 תגובות