רב העיר שהותקפה: "רק כח התורה יציל אותנו"

    נתי קאליש No Comments on רב העיר שהותקפה: "רק כח התורה יציל אותנו"

    הגאון רבי עמרם אוחיון רבה של אופקים שעברה התקפה אכזרית בשמחת תורה על ידי מחבלי החמאס שלח מכתב חיזוק לתושבי הדרום: "ככל שיגבירו כח התורה, כך נזכה להינצל, והקב"ה יציל את כל אחינו בית ישראל מכל פגע רע"

    16:08
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בעקבות המלחמה: מעל אלף משפחות נוספו למעגל השכול

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הטבח הנורא בשמחת תורה לא פסח גם על העיר אופקים, הגאון הגדול רבי עמרם אוחיון שליט"א רבה של אופקים, מסר דברי חיזוק ואף כתב מכתב חיזוק.
    במכתב חיזוק עליו חתם הגאון רבי עמרם אוחיון לכלל קהילות הקודש בארץ כתב "ועתה, לא עת לחשות, ועלינו לעשות חושבין, על מה עשה ה' ככה, וכבר כתב הרמב"ם (הלכות תעניות פ"ה ה"א) שכאשר באים עלינו צרות, יש לעורר הלבבות בדרכי התשובה. ובוודאי שעלינו להתחזק בראש ובראשונה, בדברים שנכשלנו בהם עד כה, ולב יודע מרת נפשו, אם בעוון שנאת חינם ומחלוקת, אשר עונשם רב, וגם בשמירת גדרי הקדושה, כל אחד לפי עניינו".

    הגה"ג הדגיש את גודל מעלת לימוד התורה "ובעיקר בעת הזאת, עלינו להגביר כח התורה, אשר היא מגנא ומצלא, כמו שאמרו חז"ל (סוטה כ"א א'), ואין לנו שיור רק התורה הזאת, וכבר אמרו בזוה"ק (פרשת בשלח דף נ"ח א') 'ר' חייא אמר… דלית מלה בעלמא דיתבר חיליהון דעמין עובדי כוכבים ומזלות, בר בשעתא דישראל מתעסקין באורייתא. דכל זמן דישראל מתעסקין באורייתא, ימינא אתתקף, ואתבר חילא ותוקפא דעובדי עבודת כוכבים ומזלות… ובשעתא דישראל לא מתעסקין באורייתא שמאלא אתתקף, ואתתקף חיליהון דעובדי עבודת כוכבים ומזלות, ושלטין עלייהו, וגזרין עלייהו גזרין, דלא יכלין למיקם בהו…' [רבי חייא אמר… שאין דבר בעולם שישבר כחם של עמים עובדי כוכבים ומזלות פרט לשעה שישראל מתעסקים בתורה. שכל זמן שישראל מתעסקים בתורה, הימין מתחזק, ונשבר כח ותקף של עמים עובדי כוכבים ומזלות… ובשעה שישראל לא מתעסקים בתורה – מתחזק השמאל, ומתחזק כח של עמים עובדי כוכבים ומזלות, ושולטים עליהם, וגוזרים עליהם גזרות שלא יכולים לעמד בהם…]".

    את דבריו בנכתב חתם בדברי חיזוק לכלל התושבים "וככל שיגבירו כח התורה, כך נזכה להינצל, והקב"ה יציל את כל אחב"י, מכל פגע רע, ונזכה לראות בשוב כל החטופים לביתם בבריאות, וגם אחינו העומדים להילחם, הקב"ה יחזירם בשלום לביתם, ונזכה להארת פנים מאיתו יתברך".



    0 תגובות