רוטמן: "מכבד רק פסיקות שניתנות בהתאם לחוק"

ישראל רובין No Comments on רוטמן: "מכבד רק פסיקות שניתנות בהתאם לחוק"

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן בכנסת לשכת עורכי הדין: "במדינת חוק כולם כולל כולם צריכים לכבד את החוק. יהיה יום עצוב אם מוסד שיפוטי יפעל בניגוד לחוק"

צילום: לשכת עורכי הדין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן התייחס הערב (שני) בכנסת לשכת עורכי הדין לשאלה האם יכבד פסיקת בג"ץ בעתירות נגד התיקון לחוק היסוד, כי "אני חושב שבמדינת חוק כולם כולל כולם צריכים לכבד את החוק. יהיה יום עצוב אם מוסד שיפוטי יפעל בניגוד לחוק. אם בית המשפט מחוייב לחוק, כל פסיקה של ביהמ"ש שמחוייב לחוק אני אכבד".

על אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים: "מה שמצדיק עיכוב בכינוס הוועדה זה מושג שכבר כמעט שכחנו- רצון הציבור. הכנסת, שהיום שהיועמ"שית תדיח אותה קרב ובא, הצביעה בקריאה ראשונה וברוב גדול שהיא רוצה להחליף את שיטת המינוי. האם צריך שיטת מינוי חדשה? כן. מה היא השיטה המדויקת? שונה מהנוכחית, מאוזנת יותר. אפילו את הרצון הבסיסי של הכנסת להגיע למודל מוסכם יותר לא מכבדים".

עוד אמר רוטמן: "סתימת הפיות שמתנהלת בבריונות במדינת ישראל בחצי השנה האחרונה מתנהלת באוניברסיטאות, כנסים, בציבור, ותאמינו – גם בוועדות הכנסת. ההוכחות אל מול עיניכם. יושבים פה הרבה אנשים שיש להם מה להגיד בפאנל, הסכמתי לשבת לצידם. יש בקהל אנשים שבבריונות ינסו לסתום לי את הפה, וזה לא דמוקרטי. אסיים בזה שאיאבק על הדמוקרטיה הישראלית – פירושה שיש דעות, ויכוח, ובסופו של דבר מתנהלת הצבעה ומתקבלת הכרעה".

בעקבות המהומות מהקהל, עצר ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר את המושב וקרא "אני חושב שלשכת עורכי הדין צריכה להשקיע ולשמוע את כל הדעות. גם אותי חלק מהדברים מקוממים, ולמי שצעק- התשובה שלנו לטענות על עמדות לא ציוניות היא הבחירה של עו"ד מוחמד נעאמנה לוועדה לבחירת שופטים. המחאה נשמעת ועוד תישמע, אנא תנו לנו להשלים בכבוד את המושב".

עו“ד אייל רוזובסקי, התייחס לתשובת ח"כ רוטמן "התשובה של רוטמן הייתה כזו- אנחנו רוצים לשנות את החוק, בינתיים העברנו קריאה ראשונה ועד שלא נשלים את עשיית החוק זכותנו לא לכנס את הוועדה. בא יו"ר וועדת חוקה ומדבר על דמוקרטיה, ובעצם משתמש במונחים דמוקרטיים כדי לפגוע ולחסל את הדמוקרטיה. זו התנהגות מאפיונרית".

ח“כ קארין אלהרר (יש עתיד), חברת הוועדה לבחירת שופטים: "ח"כ רוטמן לא לבד, גם רוה"מ לא התחייב שיכבד את פסיקת בג"צ, גם השר לוין לא התחייב. המשבר כבר כאן. עצם העובדה שלא מתחייבים – זה מרעיד. אין גבול לטרלול. הממשלה הזו החליטה להרוס את הדמוקרטיה, ואחריהם המבול. הם פוגעים בכל מה שנבנה כאן 75 שנה".

עו“ד מוחמד נעאמנה, יו“ר מחוז צפון בלשכת עורכי הדין, חבר בוועדה למינוי שופטים "במשך כל 3 השנים שאני מכהן, לא מענין אותי מה חושב כל אדם מבחינה פוליטית, הוא צריך להיות מצוין מבחינה משפטית, זה התנאי הראשון. התנאי השני אנחנו שואפים לגיוון. אנחנו בלשכה רוצים לראות שופטים מהפריפריה, עיירות הפיתוח, ערבים ויהודים. אנחנו לא צריכים לשנות את השיטה בשביל שביהמ"ש יהיה ראוי לאמון. מה שקורה עכשיו, יש אנשים שלא רוצים לראות את זה – זה לא הדרך. תמיד יש אפשרות לבחון את הנושא, ואם יש צורך לתקן אז יושבים ומגיעים להסכמה רחבה".

ח“כ יצחק קרויזר, יו“ר סיעת עוצמה יהודית וחבר הוועדה לבחירת שופטים "הבשורה שלנו לציבור הגדול שבחר בנו תהיה שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. אין ספק שההרכב החדש, נפעל לבנותו בהסכמה רחבה ככל הניתן לטובת כל אזרחי מדינת ישראל והדמוקרטיה הישראלית שחשובה לכולנו".

עו"ד ברוריה לקנר, משרד עורכי דין בן-שחר לקנר ושות‘ "פוליטיזציה של מערכת המשפט שווה לפוליטיזציה של הוועדה, הדירו את הפוליטיזציה ושמרו על הוועדה. אין מדינה ליברלית בלי מערכת משפט עצמאית".



0 תגובות