סוף הסאגה או תחילתה? הוקמה ועדת הבדיקה לרוגלות

פנחס בן זיו No Comments on סוף הסאגה או תחילתה? הוקמה ועדת הבדיקה לרוגלות

הממשלה פתחה בדיון סוער על חקירת השימוש ברוגלות ע"י המשטרה כאשר ראש הממשלה נתניהו יצא מהאולם. בסיום הדיון אושרה הקמת הוועדה למרות התנגדות היועמ"שית. המשנה גיל לימון קרא לא לעסוק בתיקים פתוחים, ושר המשפטים לוין השיב: "מהפרשות החמורות שנחשפו, אנשי הייעוץ בניגוד עניינים". השר סמוטריץ' תקף: "אתם מגינים על מי שעתידים להפוך לנאשמים"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהתאם להצעתו של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין: הוקמה ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת הרוגלות.

ועדת הבדיקה, שמוקמת בהתאם להצעתו של סגן רה״מ ושר המשפטים לוין, קיבלה באישור הממשלה סמכויות חקירה, ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה. כל זאת בשל הצורך לבצע אסדרה מקיפה ולספק תשתית נורמטיבית לשימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, על מנת לחזק את אמון הציבור שנפגע בעקבות פרשת פגסוס, ונוכח הצורך להגן על הזכות לפרטיות מצד אחד, ולתת בידי גורמי האכיפה כלים אפקטיביים למאבק בפשיעה ובשחיתות מצד שני.

סגן רה״מ ושר המשפטים יריב לוין: ״פרשת הרוגלות היא מהחמורות שנחשפו בשנים האחרונות. חשיפת האמת בעניין, ומניעת אירועים דומים של פגיעה אנושה בזכות אזרחי ישראל לפרטיות, היא חיונית וחשובה מאין כמותה. אני מצר על הסתייגות חלק מהגורמים המעורבים בפרשה החמורה לבדיקה מעמיקה של הנושא, חרף ניגוד העניינים החריף בו הם מצויים. אני סמוך ובטוח שחברי הוועדה, בראשות שופט מחוזי בדימוס, יעשו את עבודתם בחרדת הקודש הראויה לוועדה כה רגישה. אני מודה לחברי הוועדה, לכבוד השופט בדימוס דרורי, לעו״ד רובינשטיין ולמר בן חנן, ומאחל להם הצלחה גדולה במשימה החשובה המוטלת עליהם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ:׳ "מחזק את ידידי, שר המשפטים יריב לוין, על קידום ועדת החקירה בעניין הרוגלות. הצורך בגופי אכיפה נקיי כפיים השומרים על זכויות האזרח וזכויות הפרט באופן מלא ומהווים אבן יסוד בקיום שלטון החוק, הוא צורך מהותי ועל כך אין חולק. אם חלילה נפל פגם בעבודת גופי האכיפה, אני סמוך ובטוח שמדובר באינטרס ראשון במעלה של כלל הרשויות, למצוא ולבער את הנגע. המשותף לכולנו הוא רצון בגופי אכיפה חזקים, עצמאים הפועלים למען מדינה בטוחה לכל אזרח".



0 תגובות