תושבי עוטף ירושלים בקריאה לממשלה: "אל תפקירו אותנו"

    איתי גדסי No Comments on תושבי עוטף ירושלים בקריאה לממשלה: "אל תפקירו אותנו"

    לקראת כינונה של הממשלה החדשה, ביישובי עוטף ירושלים מעלים הילוך במאבק: "נתניהו, סמוטריץ', בן גביר: אל תפקירו את בטחון עוטף ירושלים"

    גבעת זאב צילום: פלאש 90
    16:44
    15.05.24
    איתי גדסי No Comments on צביעות: גנץ מסביר מדוע לא יתמוך בחוק שהוא עצמו הגיש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירועי הטרור האחרונים וקרבתם ליישובי עוטף ירושלים מעוררים חשש כבד בקרב ישובי עוטף ירושלים בשל העברת האחריות הבטחונית על האזור אשר צפויה לקרות בתחילת השנה הבאה. לקראת כינונה של הממשלה החדשה בישובי עוטף ירושלים מעלים הילוך במאבק ויוצאים היום בקמפיין נרחב במטרה לבלום את התכנית להוצאת צה"ל מישובי עוטף ירושלים. בישובים קוראים לראש הממשלה, שר האוצר והשר לבטחון לאומי המיועדים: "נתניהו, סמוטריץ', בן גביר: אל תפקירו את בטחון עוטף ירושלים".

    כזכור, בשנת 2006, החליטה ממשלת ישראל כי האחריות הביטחונית על יישובי עוטף ירושלים (מעלה אדומים, כפר אדומים, אלון, נופי פרת, הר אדר, הר גילה, קידר, ענתות, גבעון החדשה, גבעת זאב, בית חורון) תועבר מצה״ל למשטרת ישראל. חוסר הסכמה בין משרד הביטחון ומשרד הבט״פ והבנה של ממשלות ישראל כי מצב העוטף אינו מאפשר את ״הורדת ההילוך״ הבטחונית דחו בפועל את יישום ההחלטה.

    לאחרונה החליטה ממשלת לפיד כי המועד לביצוע המעבר המלא יתקיים ב- 31.12.2022. בעקבות כך צה"ל החל למשוך את ידו מהאחריות על ביטחון היישובים וזאת על אף שמשטרת ישראל הודיעה כי אינה ערוכה כלל לקבלת אחריות זו בהתחשב במרכיבי הביטחון השונים.

    זאת ועוד בהמשך לדבריו של הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, שבחילופי דברים עם מפכ״ל המשטרה (כפי שפורסם ב׳הארץ׳) הודיע לו שאינו סומך על המשטרה ומג״ב באחריות על הגזרה שהפכה לנפיצה מאוד בחודשים האחרונים, כשמפגעים רבים הגיעו ממנה.

    פורום "מגן", פורום נציגי הישובים המוביל את המאבק: "להעביר מצה"ל למשטרה את האחריות הביטחונית על 13 הישובים שמקיפים את ירושלים, בגזרות רגישות ביו"ש, בתקופה של הסלמה בטחונית וללא הכנה מספקת זה ניסוי שעלול לעלות לנו בחיים. את הניסוי הזה לא יעשו עלינו. אנו דורשים הקפאה מיידית של העברת האחריות הבטחונית מצה"ל למשטרה ובחינה מחדש של החלטת הממשלה מ-2006. אנו מצפים מבכירי הממשלה המסתמנת להיות קשובים לצרכי הבטחון של המתיישבים ולעצור את התהליך שעלול לעלות בחיי אדם".



    0 תגובות