ביהמ"ש הכיר בשני גיורים פרטיים לעניין "חוק השבות"

אליהו גרין No Comments on ביהמ"ש הכיר בשני גיורים פרטיים לעניין "חוק השבות"

השתיים שהתגיירו בבית הדין הפרטי "גיור כהלכה" יוכלו לעלות לישראל מכוח חוק השבות. חה"כ אבי מעוז: "דוהרים אל עבר מדינת כל אזרחיה"

בית המשפט. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (חמישי) כי יש להכיר בשתי מתגיירות בבית הדין הפרטי "גיור כהלכה" לצורך חוק השבות, והן יוכלו לעלות לישראל אחרי שסיימו את הליך הגיור באמצעות בית הדין הפרטי.

בפסק הדין הנדון נקבע כי אמנם יש ממש בטענת משרד הפנים בדבר הקושי הממשי ליישם את "מבחן הקהילה המוכרת בישראל" על גיורים שנערכו בישראל וזאת בשל השוני המהותי בין המבנה הקהילתי של קהילות יהודיות מחוץ לישראל לבין מסגרות הגיור בישראל. עם זאת נקבע, כי מעת שנקבע כי לא ניתן לחייב לעבור גיור רק במסגרת מערך הגיור הממלכתי וכן נקבע כי יש להכיר בגיור שנעשה בישראל בבתי דין פרטיים אורתודוכסיים-חרדים לגיור ואף נקבע כי יש להכיר בגיור שנעשה בישראל בקהילות קונסרבטיביות ורפורמיות, אף יש להכיר בגיור שנעשה בבתי הדין הפרטיים אורתודוכסיים לגיור של רשת "גיור כהלכה – בית דין ציוני דתי לגיור".

יו"ר מפלגת נעם ח״כ אבי מעוז הגיב: "הפרוגרסיבים הרגרסיביים ממשיכים לדהור. כך עובדת השיטה: עמותות מלמטה שופטים מלמעלה שבמשותף מכרסמים עוד ועוד בזהותה היהודית של המדינה ודוהרים אל עבר מדינת כל אזרחיה. 'גיור' רפורמי קרוב מתמיד. בקרוב נוביל את תהליכי התיקון והחקיקה הנדרשים, מתוך הקואליציה בראשות נתניהו".



0 תגובות