דרמה: זוכה השוטר שירה למוות בסולומון טקה

אתר קול חי No Comments on דרמה: זוכה השוטר שירה למוות בסולומון טקה

בית המשפט זיכה את קצין המשטרה שירה למוות בסולומון טקה ביוני 2019 בחיפה, לאחר שהמנוח וחבריו השליכו לעברו אבנים

צילום: Nati Shohat/FLASH90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה: בית משפט השלום בחיפה זיכה מאשמת גרימת מוות ברשלנות, את השוטר שירה למוות בסלומון טקה בן ה-18 לפני כ-5 שנים. אירוע שהצית גל של מחאות ענק מצד קהילת עולי אתיופיה בישראל.

האירוע התרחש ביום 30/6/2019 בשעות הערב, עת ביקש קצין המשטרה לברר עניין מסוים עם נערים קטינים, בהם טקה ז"ל שהיה באותה עת תחת השפעת משקאות משכרים.

הקצין, שהיה לבוש אזרחי, הזדהה בפני המנוח וחבריו כאיש משטרה, והציג בפניהם את תעודת המינוי המשטרתית שלו, אך המנוח טען בפני הנאשם, שמדובר בתעודה מזויפת.

הנערים, יחד עם המנוח, החלו להקניט את הנאשם, לקלל אותו, ובשל חששו של הנאשם שהאירוע יסלים, הוא החל להתרחק מהם, לכיוון רעייתו וילדיו. המנוח ויתר הנערים לא הרפו מהנאשם, המשיכו ללכת אחריו, להקניטו, לקללו ולאיים לפגוע בו, זאת שעה שהנאשם המשיך להתרחק מהם.

בשלב מסוים, ותוך הליכתם הצמודה אחר הנאשם, החלו המנוח ויתר הנערים לממש את איומיהם, וידו אבנים לעברו. חלק מהאבנים פגעו בנאשם, בחלקי גופו השונים, כולל פגיעה באזור העורף, שהרופאים הגדירו אותה כפגיעה העלולה לסכן את חייו.

במעמד זה שלף הנאשם את אקדחו, דרך אותו, כיוונו לעבר הנערים והמנוח, במטרה להרתיעם, צעק לעברם להתרחק לאחור, ומשלא נענו לבקשתו, ותוך שהמנוח מחזיק בידו אבן ומצמצם מעט את הפער בינו ובין הנאשם, עד כדי מרחק הנע בין 3 ועד 5 מטרים, חש הנאשם שחייו וחיי רעייתו וילדיו נמצאים בסכנה, על כן ירה כדור אחד, לצידו של המנוח, וליבת הכדור ניתזה מהאספלט לעבר גוף המנוח וגרמה למותו.

בית המשפט הגיע למסקנה, שהנאשם פעל מתוך הגנה עצמית, בכך שבשעת הירי חש סכנה מוחשית ומיידית, לחייו ולחיי בני משפחתו, והדרך היחידה לנטרל סכנה זו הייתה באמצעות ביצוע הירי, על כן הנאשם זוכה מביצוע העבירה שיוחסה לו.

עוד קבע בית המשפט, כי נוהל המשטרה לפתיחה באש, בעת קיומה של סכנה מוחשית ומיידית לחיי אדם ו/או לגופו, הקובע כי שוטר רשאי במקרה זה לבצע ירי לגוף האדם המסכן אותו – נוהל זה לוקה בחסר, על כן בית המשפט המליץ לתקן את הנוהל המשטרתי, בכך שבמקרה של סכנת חיים לשוטר, תתווסף גם הסמכות לירות לצידו של האדם המסכן את חייו, בנוסף לסמכות לירות לגופו, וזאת במטרה למזער את הנזק הצפוי להיגרם לאותו אדם. בחירת אופן ביצוע הירי, אם לגופו או לצידו, תהא נתונה לשיקול דעתו של השוטר, בהתאם לנסיבות המקרה. עוד המליץ בית המשפט, כי תוקם ועדה מקצועית לקביעת נהלים ברורים בנוגע לאופן ביצוע ירי לצידו של אדם, ובין חבריה יהיו גם אנשי מקצוע, המיומנים בביצוע ירי, וגם משפטנים.



0 תגובות