מה קורה בין נתניהו לגפני? | הפרשנים מסבירים

    אסתי פלד No Comments on מה קורה בין נתניהו לגפני? | הפרשנים מסבירים

    האם לעדות של סעדה יש השפעה על משפט נתניהו? מה גפני מרוויח מההצהרות שהוא לא עם נתניהו בכל מחיר? והאם מיכל שיר מביאה בכלל קולות ללפיד? הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום שוחחו על כך עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" | האזינו

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:50
    14.05.24
    יונת קפלן No Comments on את לא לבד: איך נחלצים ממערכת יחסים לא בריאה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום שוחחו עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" על יחסי גפני נתניהו, חשיפת משה סעדה, והמעבר של מיכל שיר.

    בלום: "המתח בין נתניהו לגפני קיים כבר שנים רבות אף פעם הדברים בניהם לא היו חלקים, במיוחד בשנה האחרונה. גפני לא היה תמיד שותף בכל המהלכים והמגעים כמו דרעי. בסוף זה מתנקם".

    ריבלין: "אין ספק שהוא רווה נחת מתקיפות הליכוד, זה עושה לו רק טוב, זה מעורר את מערכת הבחירות, הוא מנצל את הימים האלו כד לייצר באזז. כנ"ל הדיבורים על פילוג מאגודה. אם ש"ס לא תלך עם יהדות התורה לממשלת שמאל אין שום היתכנות לממשלה כזו, לכן דרעי אומר שהוא אחראי שג' עם הימין. זה חשבון מתמטי".

    בלום: "בליכוד תוקפים את גפני ישירות כי יש לנתניהו פרנויה, הם חוששים מההצהרות שלו. מישהו אמר לנתניהו שהוא הבנט של הבחירות האלו. יש לו אינטרס שלביבי לא יהיה 61, כי ממליך המלכים יהיה דרעי, ואם לא, הוא יהיה בפוזיציה חזקה יותר".

    ריבלין: "צריך לזכור דבר חשוב, הקרב בין לפיד לנתניהו, נתניהו צריך 61 , ולפיד לא. הוא מנצח גם אם יש לו 60 או 59, כי הוא ממשיך להיות ראש ממשלה. אם יהיו לו עוד חמישה חודשים בלשכת רה"מ הוא יכול לעשות עוד דברים שיחזקו אותו. בדיוק כמו התמרון עכשיו עם חיל הים האמריקאי, לדעתי זה לצרכי בחירות".

    בלום: "אחד מתוך כל שלשה ארבע ישראלים לא מאמין למערכת המשפט. נניח שסעדה צודק, אם לביבי יש 61 אי אפשר לעצור את המשפט. אני מהמר שזה ייגמר בעסקת טיעון. מה שמתפרסם אולי ייטיב עם עסקת הטיעון שתחתם".

    ריבלין: "שאתה ראש ממשלה ובא לעסקת טיעון, זה שונה. שסעדה זורק בוץ על כל מערכת המשפט זה תורם לו נקודות זכות בציבור. כבר פחות מעניין אנשים מה אמרה הדס קליין. בשביל לשנות את מערכת המשפט הוא חייב להיות עם 70 מנדטים. כל התכנית של נתניהו זה רק להגיע לעסקת טיעון מכס ראש הממשלה"

    האזינו לשיחה המלאה:



    0 תגובות