את לא לבד: איך נחלצים ממערכת יחסים לא בריאה

    יונת קפלן No Comments on את לא לבד: איך נחלצים ממערכת יחסים לא בריאה

    צילית יעקובזון, יו"ר עמותת 'בת מלך', שוחחה עם יונת קפלן בתכנית 'הבמה שלך' על מערכות יחסים לא בריאות ואף מסוכנות, המאפיינים הייחודיים שלהן בציבור שלנו ואיך להיחלץ מהמיצר: "למי שחיה בתוך אותה מערכת נדרשים כוחות נפש בל יתוארו כדי לספר קודם כל לעצמי את הסיפור, ומי בכלל יאמין לי?" | כתבה שיכולה להציל נפשות

    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האזינו>>>

    את לא לבד: צילית יעקובזון, יו"ר עמותת 'בת מלך', שוחחה עם יונת קפלן בתכנית 'הבמה שלך' על העמותה שלה שמסייעת לנשים במצבים לא פשוטים להיחלץ ולקבל עזרה: "אנחנו רוצות להיות אותה יד מושטת לנשים שנמצאות במערכות זוגיות לא בריאות. להיות שם, שידעו שהן לא לבד ושמגיעה להן הזכות לחיים בטוחים ומאושרים. להעלות את המודעות".

    "זוגיות שאינה בריאה וחלילה יכולה לסכן זה נושא חוצה מגזרים ולא פשוט לדבר עליו", אומרת יעקובזון, "אבל בקהילות שלנו, הסגורות יותר, עם החומות הגבוהות. למי שחיה בתוך אותה מערכת נדרשים כוחות נפש בל יתוארו כדי לספר קודם כל לעצמי את הסיפור. ואז גם מה אני עושה, למי אני פונה? יש בושה, תחושת כישלון. ומי בכלל יאמין לי?"

    את המקרים הללו "מאפיין סוד מאוד גדול", מציינת יעקובזון. "מי יאמין לי? כל כך אוהבים אותו בכולל, בבית כנסת או במקום העבודה. הפער הזה מבלבל לשני הכיוונים, גם את מי שחיה בתוך אותה מערכת וגם לנו, המעגלים שמקיפים אותה".

    "וזה משאיר הרבה נשים בתוך אותה מערכת לא בריאה ומונעת מהן לבקש עזרה", מוסיפה יו"ר עמותת 'בת מלך'. "דבר נוסף זה נושא הילדים. בשביל הילדים אני נשארת, מחייכת ועושה כאילו הכל טוב. והילדים כביכול לא יודעים ולא רואים, אבל הם שומעים ורואים הכל. מאוד קשה להסתיר מהילדים שלנו. הרדארים שלהם מאוד מכווננים".



    0 תגובות