"אביר העצמאים": ח"כ קארה התנגד וחוק דמי אבטלה לעצמאים נפל

    איתי גדסי No Comments on "אביר העצמאים": ח"כ קארה התנגד וחוק דמי אבטלה לעצמאים נפל
    צילום: פלאש 90
    0:05
    23.05.24
    נתי קאליש No Comments on ההדלקה הגדולה בעולם: "נערכים לשלושים אלף איש"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שחברי 'ימינה' הובילו לקידום החוק לפתיחת המכון לרפואה משפטית גם ביום שבת קודש תוך רמיסת הסטטוס קוו, שבירת הקווים האדומים והבטחות הליבה נמשכת בימינה, מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק "דמי אבטלה לעצמאיים" הנחשב לחוק קריטי עבור העצמאיים, אותו הגישו חברי הכנסת סמי אבו שחאדה, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת משה גפני ינון אזולאי ומשה ארבל.

    ההצעה נפלה על חודו של קול, לאחר שבהצבעה שמית תמכו בהצעה 54 אל מול 55 שהתנגדו, כאשר גם ההצעות המוצמדות נדחו.

    על פי החוק שהוגש הוצע ענף ביטוח אבטלה לעובדים עצמאיים ולאפשר לעובדים עצמאיים אשר חדלו לעסוק במקצועם או סגרו את עסקם לקבל דמי אבטלה, בתנאים ולפי אופן החישוב שבהצעת החוק. הוצע להסמיך את השר לקבוע את שיעור דמי הביטוח שייגבו מעובד עצמאי וכן את סכום ההשתתפות של המדינה בקרן מיועדת לתשלום דמי אבטלה לעובדים עצמאיים.

    במהלך הדיון התפתחו חילופי דברים בין סגן השר אביר קארה, לבין ח"כ ינון אזולאי שהטיח בו כמי שהתיימר לייצג את העצמאים פגע בהם היום בצורה חסרת תקדים: "בתחילת יולי השנה הודיע אביגדור ליברמן שר האוצר, כי חוק אבטלה לעצמאים העצמאים לא ייכנס לתקציב הקרוב כי לא יספיקו בתקציב הנוכחי להביא את זה. אנחנו נמצאים בוועדת כספים רואים איזה רפורמות הכניסו בחוק ההסדרים שלא היו ראויות בכלל להגיע, אבל לזה לא היה זמן".

    אזולאי הוסיף, "יושב פה אביר קארה שהוא כביכול היה אביר השולמנים ונהפכת לשונא הגדול של שלומנים. השולמנים היום מסתכלים ומתביישים בך. הגעת למקום הזה ושכחת מה זה עצמאים.יש לך את ההזדמנות לעזור ולסייע להם ואתה עושה הפוך. יאיר לפיד הגיש הצעת חוק וגם הוא נעלם מפה, גדעון סער הגיש הצעת חוק וגם נעלם מפה.כל חברי הכנסת היום שבקואליציה חברי הממשלה הגישו הצעת חוק כזו ונעלמתם".

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר בתגובה להצבעתו של סגן השר קארה נגד הצעת חוק דמי אבטלה לעצמאיים שנפלה על חודו של קול: "קיוויתי שקארה, לו יש ניסיון בהצבעה כפולה, יצביע לפחות פעם אחת בעד החוק. לצערי התבדתי ודווקא מי שרכב כל הדרך לכנסת על גבם של העצמאים תקע להם סכין בגב ברגע האמת. כנראה למד להתנהג כך אצל בכירי מפלגתו".

    ח"כ מירי רגב אמרה: "מכר את השולמנים! הקול של אביר קארה הכריע, לא לדמי אבטלה לעצמאיים. ביזיון".

    ח"כ מיקי זוהר הגיב לצבעתו של קארה ואמר: "‏העצמאים של ישראל שקורסים תחת הנטל, שילמו היום מחיר בשביל שהממשלה המוזרה הזו תמשיך להתקיים".

    ח"כ שלמה קרעי אמר בתגובה: "אביר העצמאים שרכב על גבם כל הדרך אל ממשלת ההונאה, הצביע נגד מה שהוא הטיף לו כל כך הרבה חודשים – דמי אבטלה לעצמאים. אבדה הבושה. בוודאי כשהוא יכל להצביע הצבעה כפולה ולאפשר להצעה לעבור זה כל מה שנשאר מהבלון הנפוח שנקרא אביר קארה. הכניסו עז לחוק ההסדרים והוציאו אותה, ועכשיו מבקשים שתמחאו להם כפיים. סיוע? פיצויים? נציג בממשלה? תמשיכו לחלום עצמאים חביבים".

    ח"כ דיסטל אטבריין כתבה, "מקסים לשבת ברגעים אלה במליאה ולשמוע את חברי הקואליציה שבאה לשנות קוברים את העסקים הקטנים ומצביעים בזה אחר זה נגד דמי אבטלה לעצמאים. זוהי הצבעה שמית. הנה הגענו לאות ק'. נחשו מה אביר קארה הצביע בזה הרגע? ניחשתם נכון. נגד. תזכרו את זה בפעם הבאה שהם ימלמלו "שהם באו לעבוד בשבילכם".

    ח"כ מאי גולן כתבהבתגובה להצבעתו של ח"כ קארה, "אביר קארה שבר היום שיא גינס בצביעות. הטיקט היחיד שהיה לאיש הזה בשנתיים האחרונות הוא דמי אבטלה לעצמאים והיום הוא בחר להפיל את החוק ולהצביע נגדו. לכו הביתה! איבדתם כל טיפת הגינות ויושרה".

    הרשימה המשותפת מסרה בתגובה להפלת התיקון לחוק הביטוח הלאומי – דמי אבטלה לעצמאיים של ח"כ סמי אבו שחאדה: "מאכזב ביותר שרע"ם ומרצ נכנעו שוב לפוליטיקה קטנה והפגינו חוסר אחריות משווע על חשבון התמיכה לה העצמאיים זקוקים נואשות. אנחנו, בכל מקרה, ממשיכים להיות נאמנים לציבור שלנו. לכן תמכנו בחוק שמשאיר את המכון הפתולוגי פעיל גם בשבת וחג".

    ח"כ אביר קארה הגיב להתקפות עליו וכתב, "מס שולמנים" ההצעה שהליכוד והמשותפת מציעים יחד היום הצעה גרועה שימו לב, אני לא אתן יד למס השולמנים בתחפושת שמציעים אוסמה ואוחנה – אנחנו נביא פתרון לרשת בטחון אמיתית, עם בחירה אמיתית לשולמנים ולא מנגנון ביורוקרטי של פקידים ומיסים שמציע הליכוד – כי זה הדבר היחיד שהם מכירים. 12 שנה הם הכירו רק מנגנוני פקידים וביורוקרטיה – באתי והבאתי את רפורמות הייבוא, התקנים והרגולציה. גם עכשיו, מהספסלים האחוריים – הם מציעים מס שולמן – הרי השולמן ישלם על המנגנונים ההזויים שלהם. לא יקרה".

    403
    45
    223


    0 תגובות