אלקין מסמן יעד: "אם המצב ימשך, יש להחיל סגר עוד שבוע"

    אוריאל לנדאו No Comments on אלקין מסמן יעד: "אם המצב ימשך, יש להחיל סגר עוד שבוע"

    מודים בכישלון? שר השיכון וחבר קבינט הקורונה, זאב אלקין סימן יעד ואמר כי "אם הנתונים ימשיכו לעלות – אין ברירה, יש להחיל סגר עוד שבוע". על התנהלות הממשלה: "אנשים מביעים עמדה בלי קשר לשיוך מפלגתי"

    זאב אלקין צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין התייחס הבוקר (רביעי) להמשך העלייה בתחלואה ולאפשרות של הטלת סגר ואמר כי יתכן שלא תהיה ברירה ואף קבע יעד: "אם הנתונים ימשיכו לעלות – אין ברירה, יש להחיל סגר עוד שבוע". את הדברים אמר בראיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103.

    עוד אמר אלקין בראיון: "אם יהיה צורך – נעשה סגר. הכול תלוי במספרים ובמידת ההיענות של הציבור לחיסונים. רוב מוחלט של החולים הקשים הם בני 60 ומעלה, לכן אם יתחסנו בחיסון שלישי ודאי שהסיכוי למנוע את הסגר יגדל מאוד".

    יצויין, כי השר אלקין כבר הביע את דעתו לאחרונה כי יש להטיל סגר ונחשב לאחד השרים התומכים בהגבלות מחמירות במטרה למנוע את התחלואה.

    אלקין התייחס לדברי השרה שקד, שיש "להכיל את התחלואה" ואף את התמותה: "היא אמרה בעצמה שזו הייתה התבטאות לא מוצלחת והתנצלה. אבל יש משהו במה שהיא אמרה שהוא מאוד חשוב, בסוף הסיכון של מחוסנים לחלות בקורונה ולהפוך לחולים קשים או למות הרבה יותר קטן".

    אלקין נשאל האם לדעתו הממשלה הנוכחית מתנהלת טוב בנושא הקורונה, וענה: "בקבינט הקורונה אנשים מביעים עמדה בלי קשר לשיוך מפלגתי, יש דיון רציני אחרי ששומעים את דעת המומחים. בממשלה הקודמת הכול היה פוליטי, נתניהו אמר א' וכל שרי מפלגתו היו צריכים להתיישר איתו אוטומטית, גם גנץ. ואז רבו ברמה המפלגתית".

    משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול התגלו 5,755 מאומתים חדשים מתוך 127,010 בדיקות שבוצעו, 4.59% מהבדיקות חיוביות. 1,013 מאומתים נוספים מחצות. 511 מאומתים אתמול בריכוזים החרדיים.

    מניין החולים הפעילים בישראל עומד על 38,942, 337 מחצות. 694 מאושפזים בבתי חולים ו-65 במלונות. 400 מהחולים במצב קשה, 10 מחצות. 87 במצב קריטי ו-62 מונשמים.

    קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (רביעי) בשעה 17:00 אחר הצהריים כדי לדון בהמלצות מערכת הבריאות להטלת מגבלות נוספות בעקבות העלייה המתמשכת בתחלואה.

    בין ההמלצות: "התו הירוק" יחול על כל ענפי המשק, תוטל הגבלת התקהלות במקום סגור – עד 50 אנשים, ובמקום פתוח – עד 100 בני אדם.

    מנהל בית החולים ספרא לילדים ומנהל מערך הטיפול הנמרץ בבית החולים שיבא, ד"ר איתי פסח חשף הבוקר בשיחה עם בצלאל קאהן מעט מהתוצאות הראשוניות של 'הסקר הסרולוגי' שמבוצע בקרב תלמידי מערכת החינוך החרדית בימים האחרונים: "עד כה נסקרו קצת יותר מ-4000 ילדים ביומיים במספר ימים ואנחנו רואים פחות או יותר את מה שציפינו לראות – סדר גודל של 1 מכל 4 ילדים שהם מחלימים, שבעצם הייתה להם קורונה א-סימפטומטית ולא ידעו על ההידבקות בזמן אמת".

    ד"ר פסח המשיך וחשף מעט מהתוצאות: "במודיעין עילית ראינו בערך 22%, באלעד ראינו אחוז קצת יותר גדול. עם זאת, יש שכונה במודיעין עילית שבה ראינו יותר מ-30%. כמו שאמרתי זה מאוד משתנה. זה תלוי באיזה שכונות או מוסדות שבהם הייתה התפרצות".

    פסח נשאל לדעתו על דבריה של השרה שקד: "זה נכון מאוד", טען: "בשנה וחצי האחרונות כולנו מצויים במתח בין לקיים את חיי השגרה, בטח כשמדובר בלשלוח את הילדים לבתי הספר, ומצד שני השמירה על החיים ועל הבריאות – שחשובה לא פחות".

    "בתחילת הדרך שמנו דגש על החיים והבריאות, שזה הערך העליון ביותר ונקטנו צעדים מרחיקי לכת – אבל ככל שעובר הזמן אנחנו מבינים שהחיים מורכבים יותר מבריאות פיזית, וגם חינוך ובריאות נפשית של הילדים שלנו הוא מוטיב מאוד חשוב", הסביר ד"ר פסח. "אי אפשר לעצור הכל רק כדי לשמור על הבריאות הפיזית. חייבים למצוא דרך לשמור על הבריאות וגם לאפשר את המרכיבים האחרים של שמירת החיים".



    0 תגובות