תוצאות הסקר הסרולוגי: "כרבע מהילדים שנבדקו – מחלימים"

מהדורת הבוקר No Comments on תוצאות הסקר הסרולוגי: "כרבע מהילדים שנבדקו – מחלימים"

מנהל בית החולים ספרא לילדים, ד"ר איתי פסח בשיחה עם 'קול חי': "אנחנו רוצים להגיע למצב שכמה שיותר ילדים יקבלו תו ירוק ויהיו פטורים מבידוד במקרה שייחשפו לילד מאומת"

בדיקות קורונה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנהל בית החולים ספרא לילדים ומנהל מערך הטיפול הנמרץ בבית החולים שיבא, ד"ר איתי פסח חושף מעט מהתוצאות הראשוניות של 'הסקר הסרולוגי' שמבוצע בקרב תלמידי מערכת החינוך החרדית בימים האחרונים: "עד כה נסקרו קצת יותר מ-4000 ילדים ביומיים במספר ימים ואנחנו רואים פחות או יותר את מה שציפינו לראות – סדר גודל של 1 מכל 4 ילדים שהם מחלימים, שבעצם הייתה להם קורונה א-סימפטומטית ולא ידעו על ההידבקות בזמן אמת".

במסגרת התכנית, מתבצעות בדיקות סרולוגיות לכל תלמיד המעוניין בכך, במטרה להנפיק תעודות נוספות של 'תו ירוק' לאלו שלא ברור אם החלימו או אם עדיין יש בגופם נוגדנים. זאת, על מנת לצמצמם את הבידודים ולמנוע כניסה של כיתה שלמה לבידוד על כל תלמיד שנדבק.

פרופ' אפק: "אפשר להימנע מסגר, אם מיליון איש ילכו להתחסן"

בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, הבהיר ד"ר פסח: "מה שאנחנו רואים עד עכשיו זו התוצאה לעת עתה. זה לא משקף את אוכלוסיית המדינה ואפילו לא את המגזר החרדי, זה גם מאוד תלוי אפילו באיזו שכונה אנחנו מבצעים את הבדיקות. כשאנחנו עוברים משכונה לשכונה אנחנו רואים דברים שונים. תוך זמן לא רב נוכל לקבל תמונה רחבה יותר, שאנחנו מעריכים שהיא לא תהיה שונה בהרבה ממה שמצטייר כעת".

ד"ר פסח המשיך וחשף מעט מהתוצאות: "במודיעין עילית ראינו בערך 22%, באלעד ראינו אחוז קצת יותר גדול.  עם זאת, יש שכונה במודיעין עילית שבה ראינו יותר מ-30%. כמו שאמרתי זה מאוד משתנה. זה תלוי באיזה שכונות או מוסדות שבהם הייתה התפרצות".

"הסקר הזה הוא חלק מהמאמץ הלאומי לשמירה על מערכת החינוך פתוחה וצמצום הבידודים בתוך מערכת החינוך, זה לא נועד לנטר את התחלואה או את התחלואה שהייתה. אנחנו רוצים להגיע למצב שכמה שיותר ילדים יקבלו תו ירוק ויהיו פטורים מבידוד במקרה שייחשפו לילד מאומת".

ד"ר איתי פסח נשאל לדעתו, על דבריה של השרה שקד, שאמרה אתמול כי "צריך להכיל את המגיפה": "זה נכון מאוד", טוען ד"ר פסח "בשנה וחצי האחרונות כולנו מצויים במתח בין לקיים את חיי השגרה, בטח כשמדובר בלשלוח את הילדים לבתי הספר, ומצד שני השמירה על החיים ועל הבריאות – שחשובה לא פחות".

"בתחילת הדרך שמנו דגש על החיים והבריאות, שזה הערך העליון ביותר ונקטנו צעדים מרחיקי לכת – אבל ככל שעובר הזמן אנחנו מבינים שהחיים מורכבים יותר מבריאות פיזית, וגם חינוך ובריאות נפשית של הילדים שלנו הוא מוטיב מאוד חשוב", מסביר ד"ר פסח. "אי אפשר לעצור הכל רק כדי לשמור על הבריאות הפיזית. חייבים למצוא דרך לשמור על הבריאות וגם לאפשר את המרכיבים האחרים של שמירת החיים".

עוד הוסיף: "אנחנו לא מדברים כרגע על כלכלה ודברים אחרים – שהם גם חשובים אלא על החינוך הילדים והנפש של הילדים, אז אין פה בכלל שאלה ברמת החשיבות".



0 תגובות