ועדת החוקה אישרה את תקנות הגבלת היציאה מישראל

    איתי גדסי No Comments on ועדת החוקה אישרה את תקנות הגבלת היציאה מישראל

    ועדת החוקה אישרה את תקנות הגבלת היציאה מישראל. היו"ר ח"כ גלעד קריב: בפעם הבאה לא נוכל לאשר את התקנות להגבלות היציאה, אלא אם יהיה ייעוץ משפטי קבוע לוועדת החריגים

    נתב"ג צילום: פלאש 90
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה אישרה את תקנות הגבלת היציאה מישראל, המסירות את הודו מרשימת המדינות בסיכון מרבי, ומשאירות את יתר המדינות בסיכון מרבי ברשימת המדינות שהיציאה אליהן אסורה, עד לאישורו של מודל חדש להערכת סיכונים. כמו כן מוסיפות התקנות חריג לאיסור היציאה- עיתונאי או איש תקשורת, היוצאים לשם מילוי תפקידם.

    לאחר שעו"ד שי סומך ממשרד המשפטים אמר בדיון כי המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי, פנה לרשות האוכלוסין כדי שיספקו ייעוץ משפטי לוועדת החריגים וקיבל תשובות שיש בעיה עם כוח אדם, אמר היו"ר ח"כ קריב: "זה אבסורד שאין יעוץ משפטי קבוע לוועדת החריגים שחורצת גורלות. לא ייתכן שצמצום זכויות אדם זה מצב חירום ומהצד השני אין ליווי משפטי. אתם מביאים לכך שפעם הבאה לא נוכל לאשר את התקנות להגבלות היציאה לחו"ל, אלא אם יש ייעוץ משפטי לוועדת החריגים. מה התפקיד של משרד המשפטים בדיאלוג הזה? לקבל תשובה שאין תקן אני יכול לבד. אמליץ לחבריי לא לאשר את המשך התקנות לאיסור יציאה למדינות בחו"ל. המתווה החדש לא יעבור אם לא יהיה ייעוץ משפטי לוועדות החריגים".

    היו"ר ח"כ קריב דרש לקבל את נתוני ועדת החריגים לפי קטגוריות החריגים ואמר: "גם כשיאושר המתווה החדש, עדיין תהיינה מספר מדינות באיסור יציאה וועדת החריגים תמשיך לפעול. לשון התקנות מחייבת אתכם לשקול כל מקרה הומניטרי לגופו ולא להודיע לכלל הפונים בסעיף מסוים הודעה גורפת. אנחנו ממשיכים לקבל פניות של אזרחים שטוענים שקיבלו אמירה שאינם עומדים בקריטריונים תוך זמן מועט מאוד, כי אינם ברשימה. זו סמכות שאין לכם, עליכם לשקול כל מקרה לגופו".

    תמכו בתקנות: היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) וח"כ ענבר בזק (יש עתיד). לא היו מתנגדים



    0 תגובות