שר הביטחון: "כוחות הביטחון המצריים תגברו כוחות בסיני ונערכים לפעולה התקפית"

    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון: "כוחות הביטחון המצריים תגברו כוחות בסיני ונערכים לפעולה התקפית"
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון יעלון סייר הבוקר בגבול ישראל מצרים סמוך לאילת עם פריסתה של מערכת כיפת ברזל באזור. השר אמר שבסיני מתקיימים עימותים בין גורמי טרור אסלאמי קיצוניים לבין הצבא, המשטרה וכוחות הביטחון המצריים "אנחנו מקבלים דיווחים כל יום על פיגועים שם, והחשש הוא כמובן שהאירועים האלה יפנו את הקנים כלפינו. אכן חיזקנו את ההיערכות לאורך הגבול, וכאן באילת גם פרסנו סוללת כיפת ברזל שמא מישהו יעז לנסות לירות לכיוון העיר. עשינו זאת זה כדי לשמור על העיר ועל אזרחיה בחיים נורמליים ושקטים ככל האפשר. אני מקווה שמערכת הביטחון המצרית תתגבר על האתגר של האסלאם הקיצוני בסיני. הם תגברו שם כוחות ונערכים לפעולה התקפית. אני מקווה שהם יצליחו לטפל במצב הביטחוני בשטחם." אמר השר.

    בהתיחסו לנעשה במצרים אמר רא"ל מיל. יעלון "כל כוח מצרי שנכנס לסיני, נכנס על פי אישור שלנו, משום שהנספח הצבאי של הסכם השלום בין ישראל למצרים מחייב אותם לקבל אישור מאתנו. כשהם פונים, בזמן האחרון, אנחנו מאשרים מפני שהם באמת מפנים את הכוחות הללו כדי להילחם בטרור. בינתיים אנחנו צופים ומסתכלים מה הם עושים. אנחנו רואים פעילות יותר אפקטיבית של צבא מצרים ושל מנגנוני הביטחון שם בחודשי האחרונים, ובעיקר בשבועות האחרונים לאחר שינוי המשטר. כוחות שפועלים באופן יותר התקפי בסיני, גם בסיוע של מסוקי תקיפה. זו פעילות אכן יותר אפקטיבית, אבל זה כנראה תהליך יותר ארוך ממה שהיינו רוצים".

    באשר החלטת האיחוד האירופאי בנוגע לחיזבאללה:"מוטב מאוחר מאשר בכלל לא. לנו ברור שחיזבאללה הוא ארגון טרור כבר הרבה שנים. אחרי האירוע בבורגס הנושא עלה בנינו לבין האירופים שוב ולא בפעם הראשונה. ראינו את ההססנות, כי הם לא רוצים לפתוח חזית מול הארגון. טוב שלפחות הכניסו את החלק הצבאי של חיזבאללה כרגע לרשימה, למרות שמבחינתנו אין אבחנה בין דרג צבאי לדרג מדיני. מי שנותן פקודה להפעיל טרור הוא הדרג המדיני, ולכן אנחנו לא מבחינים בין הדרגים. אני מקווה שגם האירופאים יבינו את זה בסופו של דבר וכל ארגון חיזבאללה יהיה ארגון טרור". לסיום התייחס השר למו"מ עם הפלסטינאים: "רה"מ נתניהו, גם בממשלה הזו וגם בממשלה הקודמת, אמר פעם אחר פעם שאנחנו מוכנים לשבת לשולחן הדיונים כדי לפתוח בתהליך מדיני, אך ללא תנאים מוקדמים. לכל אורך הדרך הפלסטינאים התחמקו. מה שהתפתח בזמן האחרון הוא כנראה בעקבות לחצים כאלה ואחרים שהביאו לזה שהם מוכנים כעת לפתוח בתהליך. זה עדיין רווי בלא מעט קשיים, אנחנו ריאליסטיים באשר לאפשרויות, אבל בכל מקרה טוב שיהיה מו"מ בנינו לבינם".



    0 תגובות