הקורונה במגזר החרדי: העלייה בגלל שאננות ושהות במקומות סגורים

צבי טסלר No Comments on הקורונה במגזר החרדי: העלייה בגלל שאננות ושהות במקומות סגורים
ישיבה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתקופה האחרונה החלה התפרצות מהירה וגבוהה מאוד בקרב הציבור החרדי, הנתונים באחוזי הבדיקות החיוביות במגזר גבוהים משמעותית מהציבור הכללי. בתדרוך שערך היום (ראשון) הפרויקטור למגזר החרדי רוני נומה, חשף כי ישנו מהפך בתחלואה החרדית – במקום רוב גדול לגברים, כעת יש עלה בשיעור התחלואה של הנשים וברוב הגילאים זה שווה.

בנוסף, מספר המאושפזים בבתי החולים עומד על 8% מהמאושפזים הם מהציבור החרדי (לא כולל אשפוזי בית).

נתוני התחלואה הקשים מהציבור החרדי: בשבת האחרונה, מתוך 2,514 מאומתים בחברה הכללית, 739 מהציבור החרדי. 724 מהחברה הערבית. כרבע במגזר החרדי (בסוף שבוע) שיעור חיובי מבדיקות הקורונה – בציבור החרדי 15%. בערבי 11% בחברה הכללית 4%.

מספר הנפטרים מהציבור החרדי מנגיף הקורונה עומד על 368 נפטרים חרדים מתחילת המגיפה. מדובר על שיעור של 11% מהנפטרים בקורונה.

מתווה הישיבות בשליטה: יש צורך לתת מענה למקומות שבהם יש תחלואה אומר נומה ומוסיף כי ישנם כ-1,000 מאומתים מאז החזרה מהחגים.

מתוך יותר מ-40,000 בחורים יש כ-500 מאומתים שמרוכזים ב-12 ישיבות. בגלל מצוקת בדיקות צומצמו הסקרים בחזרה מחופשת חנוכה. בנוסף בעקבות עיכוב בבדיקות בחורים לא נשארו בבידוד בקפסולות.

אחוז הבדיקות החיוביות בעלייה: בגלל שמגיעים לבדוק רק בעקבות סימפטומים, שיעור החיוביים עלה. זה בטיפול. אין צורך להפסיק את הלימודים בישיבות ואת המתווה, הבהיר בתדרוך האלוף במיל' נומה.

הקורונה המגזר החרדי: על פי ניתוח הנתונים ההערכה שההתפרצות הנוכחית מגיעה על רקע תחושת שאננות על רקע דיבורים על חסינות עדר. בנוסף החורף הכניס אנשים לשהות במקומות סגורים כמו בתי כנסת ובתי מדרש ולכן אנו חווים עלייה משמעותית בתחלואה.

נומה מבהיר כי הנחיות שהקפידו עליהם, הופסקו. גם כשעשו חתונות, אם לפני כן צמצמו את אוכלוסיית הסיכון תהיה לזמן קצר או ארוך ועוד. בישיבות קטנות הפסיקו להקפיד על דברים שניסו להקפיד עליהם. כלל הסיבות הביאו ביחד להתפרצות המחודשת.



0 תגובות