ברגבים מזהירים מפני תוכנית ההסדרה לבדואים: "סיכוי לצד סיכון"

    ישראל רובין No Comments on ברגבים מזהירים מפני תוכנית ההסדרה לבדואים: "סיכוי לצד סיכון"

    "מצד אחד מדובר בהזדמנות לשינוי פני הנגב, החזרת קרקעות לידי מדינת ישראל" אומרים בתנועת רגבים על החלטת הממשלה להסדרת היישובים הבדואים בנגב, אך מהצד השני "התכנית בנויה ממקלות וגזרים ועל הממשל להוכיח כי בכוונתה ליישם את המהלך עד סופו לרבות פינוי הפזורה"

    צילום: פלאש 90
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות החלטת הממשלה על תכנית לכינוס הפזורה ליישובים חדשים והסדרת היישובים הקיימים תוך אכיפת חוקי הבנייה באזור הנגב, שימנעו השתלטות על אדמות מדינה וצמצום המרחב לבנייה בלתי חוקית.

    בתנועת רגבים אומרים כי תכנית הממשלה לנגב – סיכוי לצד סיכון: "מצד אחד מדובר בהזדמנות לשינוי פני הנגב, החזרת קרקעות לידי מדינת ישראל, והתחלת כינוס הפזורה הבדואית מהשטחים הפתוחים בנגב אל תוך הישובים החוקיים, במקום הרחבת הישובים הקיימים עוד ועוד כפי שהיה נהוג בעשור האחרון. ההחלטה קובעת שאם תנאים אלו לא יתממשו – הקמת הישובים תבוטל".

    מצד שני אומרים ברגבים כי "חובת ההוכחה היא על הממשלה. עד היום, ממשלות ישראל ידעו לתת את הגזרים אבל נמנעו מאכיפת המקלות. גם תכנית זו בנויה ממקלות וגזרים ועל הממשל להוכיח כי בכוונתה ליישם את המהלך עד סופו, לרבות פינוי הפזורה והחזרת הקרקעות, ולא להמשיך במדיניות של הרחבת השטחים הניתנים למגזר הבדואי".

    בפורום ההתיישבות הצעירה תקפו את החלטת הממשלה ואמרו כי "הממשלה בראשות נתניהו אשר מעדיפה לאשר כעת הקמת ישובים בדואים חדשים בנגב במסגרת הסדרת ישובים בדואים בלתי חוקיים ובמקביל מונעת את הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון נמצאת בפשיטת רגל מוסרית".

     

     

     



    0 תגובות