מ"מ ראש עיריית ירושלים: 1600 יח"ד בתכנון הבניה בירושלים מיועדות לציבור החרדי

    דבורה גינזבורג Comments Off on מ"מ ראש עיריית ירושלים: 1600 יח"ד בתכנון הבניה בירושלים מיועדות לציבור החרדי
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אישור הבנייה החד צדדי שהקים על ישראל את זעמה של הקהילה הבין לאומית, כ-שלושת אלפים יחידות דיור בשטח שבין השכונה החרדית רמת שלמה בירושלים לעיר מעלה אדומים, מיועד גם לציבור החרדי. כך אומר היום נציג יהדות התורה בעיריית ירושלים וממלא מקום ראש העירייה יוסי דייטש. ההחלטה תיתן מענה חלקי למצוקת הדיור ולאיזון הדמוגרפי בירושלים אומר דייטש.

     

    הבנייה אמורה ליצור רצף בנייה בין העיר ירושלים למעלה אדומים ולדברי דייטש אם תאושר התוכנית בדיון הקרוב בעוד כשבועיים, ניתן יהיה להתחיל לבנות באזור בתוך כשנה בלבד.

     

    זאת לאחר שבשנת 2007, לאחר עבודה מאומצת של הרב יוסי דייטש והמינהל הקהילתי 'רמת שלמה' בהנהלת ר' עזרא ברגר מיוזמי התוכנית, הוציא מינהל מקרקעי ישראל לתכנון תוכנית ענק הכוללת הרחבת השכונה בכ- 1,600 יח"ד המיועדים לציבור החרדי יחד עם הוספת שטחי ציבור רבים ושטחי נוף לשכונה. לפני כשנה וחצי הגיעה התוכנית לדיון בפני הועדה המחוזית ולאחר מספר דיונים אושרה התוכנית להפקדה בעת ביקורו של סגן הנשיא האמריקני ג'ון ביידן, מה שיצר משבר מדיני קשה. מאז התוכנית לא הובאה לאישור סופי בוועדה בעקבות לחץ מדיני.

     

    בשנה וחצי האחרונות פועל ממלא מקום ראש העיר הרב יוסי דייטש המשמש גם כנציג עיריית ירושלים בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, להביא לאישור הוועדה את מגרשי המגורים בשכונת רמת שלמה.

     

    שכונת רמת שלמה אוכלסה בשנת 1996 ע"י החלטת ממשלה בשנת 1992 ונבנו בה כ2300 יח"ד.



    0 תגובות