תושבי הדרום פסימיים: "נפגש בסבב ההסלמה הבא"

    דבורה גינזבורג Comments Off on תושבי הדרום פסימיים: "נפגש בסבב ההסלמה הבא"
    9:45
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on "רוסיה משתפת פעולה עם חמאס למרות שיש לה אזרחים חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התושבים בדרום מתאוששים משמונה ימים של לחימה וחזרו היום הביתה לאחר שנמלטו למרכז או לצפון. הם אומנם מנסים לשוב לשיגרה אבל גם הם יודעים שהשגרה שלהם היא זו שהתרגלו אליה בשנים האחרונות: עם קצת יותר מידי צבע אדום

     

    הגשם שירד היום בערי הדרום ניקה את הרחובות והביא עימו ריח טוב של אדמה רטובה. התושבים, מותשים ממתח ואימה של שמונה ימים יצאו לעבודה ולמרכזי הקניות. אלה שנמלטו צפונה מאימת הטילים, חזרו הביתה. בתחנת הרכבת באשקלון ירדו נוסעים עמוסי מזוודות, אמהות וילדים, קשישים ועובדים זרים שחזרו מהגלות שנכפתה עליהם. מרכז התקשורת בעירייה התרוקן מכתבים שחזרו למרכז הארץ לדווח על עניינים אחרים. גם בחמ"ל העירוני שם התקיימו ישיבות ההערכות של העירייה על אגפיה השונים, נשארו רק כמה מאנשי פיקוד העורף שימשיכו את הכוננות עד ליום ראשון, על כל צרה שלא תבוא. במרכז המסחרי באשקלון פגשנו תושבים שמחים שרק איחלו לנו שלא נחזור יותר לעיר ואם כן אז רק לטובת סיקור אירועים משמחים.

     

    מכשירי הקשר בשעת מנוחה, החמ"ל (צילום: דבורה גינזבורג)

     

    אבל אם ביקשנו למצוא אופטימיות ואמונה כי אכן תהיה הפסקת אש, התבדינו, התושבים ממש לא אופטימיים. אחד מהם, שרון, נהג אוטובוס מאשקלון, נשמע מאוד לא מרוצה מההחלטה להפסיק את מבצע עמוד ענן. הוא די בטוח שהירי מרצועת עזה ישוב ויתחדש, אם לא בימים הקרובים אז בעוד חודשיים. המבצע לא השיג את מטרותיו וחמאס ימשיך בשלו, הוא אומר. לדבריו תושבי הדרום שבים לשגרת טפטופי הרקטות, אבל איזו מן שגרה זו? הוא תוהה, באיזו מדינה בעולם יש תחנות אוטובוס ממוגנות ירי? הוא מוסיף, כשהוא מכוון לתחנות ההסעה בעיר שדרות.

    דרומה משם, דרך שדרות וקרית גת הכבישים עמוסים, מלאים בחיילים שחוזרים הביתה מהמלחמה שנותרה נחלתם של טייסי חיל האוויר. כביש מספר ארבעים מלא בטנקים וחיילים על ג'יפים שצועקים לנו לא לצלם אותם. תחושת ההקלה בקרב המילואימניקים כוזבת. תושבי הדרום ישובו לשגרה בין צבע אדום אחד למשנהו וספק אם הלכידות שהפגין העם היושב בציון תחזיק מעמד עד לסבב ההסלמה הבא.

     

    חוזרים הביתה מהמילואים (צילום: דבורה גינזבורג)

     

    זה מה שמדאיג גם את הפוליטיקאים מהימין שהגיעו הערב להפגין בבאר שבע נגד הפסקת האש. נפתלי בנט יושב ראש הבית היהודי החדש ומי שכיכב כמסבירן הלאומי ברשתות התקשורת הזרות בשבוע האחרון, הגיע להפגין נגד הפסקת האש ברחבת העירייה. במקביל, חבר הכנסת מיכאל בן ארי ועשרות פעילי ימין תושבי העיר, התכנסו להפגין לפני שעה קלה סמוך למרכז המורים בבאר שבע שהפך בשבוע האחרון ל"מרכז לנפגעי פוסט טראומה". המפגינים אחזו בידיהם אוזני שפן מקרטון וקיימו משמרת מחאה תחת הכותרת: "נתניהו שפן". מי שבורח מהתמודדות עם טרור, הטרור רודף אותו" התריעו המפגינים.

     

    שמש המלחמה שוקעת על הדרום המופגז (צילום: דבורה גינזבורג)

     



    0 תגובות