ההרוגים בקרית מלאכי: חסידי חב"ד

    דבורה גינזבורג | צילום: שלוימי ניימרק ומני ש - Hnn Comments Off on ההרוגים בקרית מלאכי: חסידי חב"ד
    9:45
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on "רוסיה משתפת פעולה עם חמאס למרות שיש לה אזרחים חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חסידי חב"ד בקרית מלאכי ספגו היום מכה קשה: שניים מההרוגים משתייכים לחסידות, בהם שליחת חב"ד בניו דלהי

     

    בשכונת נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי, 'נחלה' בפי העם, עדיין מתקשים לעכל את האסון שנחת עליהם הבוקר כאשר טיל פגע ישירות בבית בשכונה וגרם למותם של שלושה תושבים, שניים מהם חסידי חב"ד, ולפציעתם של עוד שבעה בני אדם.

    מענדי ויגלר, חסיד חב"ד, המתגורר בקומה הראשונה של הבניין שנפגע, היה בדרכו לתפילת שחרית כאשר החלו האזעקות בסביבות השעה שמונה הבוקר. כמי שרגיל בשיגרת החירום הוא ציפה לשמוע את הדי ההתפוצצות מרחוק אבל הפעם ה'בום' היה קרוב מאוד. רקטת הגראד פגעה פגיעה ישירה בבניין בעת שרעייתו וארבעת ילדיו שהו בחדר המדרגות שהפך מרחב מוגן מאולתר בימים האחרונים.

    "הבית שלנו רעד, כל החלונות התנפצו, היו זכוכיות, דם ופצועים בחדר המדרגות" מספר ויגלר בראיון לאתר קול חי. "אשתי התקשרה אליי מבוהלת וביקשה שאזעיק את ארגוני ההצלה כי הפעם זה פגע ממש בבניין שלנו. היא לקחה את הילדים שהיו מאוד מפוחדים והלכה איתם לבניין סמוך שם המרחב המוגן הרבה יותר בטוח. בהדרגה פינו את כל התושבים ובמשך כמה שעות לא נתנו לנו לחזור הביתה עד שכוחות הביטחון סיימו לסרוק את הבניין".

     

    כוחות ההצלה שהגיעו למקום פינו את הפצועים ואף הטיסו ילד שנפצע קשה לבית החולים אסף הרופא. אחת ההרוגות באירוע הקשה היא מירה שארף, בת 27. שארף, ובעלה שנפצע באורח קשה הם שליחי חב"ד בניו דלהי ששהו בקרית מלאכי בחודשים האחרונים. "ככל הנראה הם התחילו לרדת במדרגות אבל לא הצליחו להגיע למרחב המוגן בזמן" מעריך ויגלר.

     

    אל הבניין שנפגע הגיעו היום אנשי פיקוד העורף ומס רכוש ואף הציעו לבני המשפחות שביתם ניזוק להתארח בבתי הארחה. "הרבה חברים ובני משפחה מתקשרים להזמין אותנו, אנחנו ניסע ככל הנראה למשפחה שלנו במרכז עד שיהיה כאן שקט" אומר ויגלר. לדבריו, למרות המצב הנוכחי הלא פשוט, מה שחשוב כעת הוא לתת לצה"ל לנצח: "מבחינתנו, נמשיך להיות במרחבים מוגנים אפילו כמה חודשים. אנחנו רוצים שצה"ל ימשיך את מה שהתחיל ולא יפסיק עד שיגמור שם ושיטפל כמו שצריך בארגוני הטרור- כדי שתושבי הדרום יוכלו לחיות חיים נורמלים".

     

    האזינו להקלטת הקריאה כפי שהגיעה אל מוקד מגן דוד אדום בזמן האירוע:

     

     



    0 תגובות