הרב סיני פרנקל מצביע על האשמים באסון: מדינת ישראל

    "לב מי יוכל להישאר אדיש, כאשר כל ששת הקרבנות טהורים וקדושים?! כשקורה כזה מקרה אנחנו יודעים שצריכים לקבל הכל באהבה, נסתרות דרכי ה'"
    ישראל פריי 2 Comment on הרב סיני פרנקל מצביע על האשמים באסון: מדינת ישראל

    רבה של יבניאל ודודו של האברך הפצוע שאיבד את אשתו בתאונת האוטובוס ל'קול חי': "מי שצריך להנחות אותנו בדברים הטעונים חיזוק, אלו גדולי ישראל" • "יש דברים שלא צריך לחפש: מדינת ישראל הכירה בכת הרפורמית בלבו של עם ישראל"

    הכותל המערבי
    "לב מי יוכל להישאר אדיש, כאשר כל ששת הקרבנות טהורים וקדושים?! כשקורה כזה מקרה אנחנו יודעים שצריכים לקבל הכל באהבה, נסתרות דרכי ה'"
    0:05
    23.05.24
    נתי קאליש No Comments on ההדלקה הגדולה בעולם: "נערכים לשלושים אלף איש"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה של יבניאל ודודו של האלמן הפצוע ר' מרדכי פרנקל, קרא למאזיני 'קול חי' להתעורר נוכח האסון הכבד בהתהפכות האוטובוס, והפנה אצבע מאשימה לעבר ממשלת ישראל, שנמצאה כתובת אולטימטיבית לחשבון נפש: "מדינת ישראל הכירה בכת הרפורמית, דבר שלא היה מקום המדינה", דברי הרב סיני פרנקל.

    "זה אירוע קשה ומטלטל שאני נוגע בו באופן אישי. אני דודו של הרב מרדכי, האלמן הטרי, אבל אין ספק שכשעם ישראל הקריב שש קרבנות עולה, קרבנות ציבור – לב מי יוכל להישאר אדיש, כאשר כל ששת הקרבנות טהורים וקדושים?! כשקורה כזה מקרה אנחנו יודעים שצריכים לקבל הכל באהבה, נסתרות דרכי ה'".

    כאן עבר הרב לעורר את הציבור להתחזקות: "אך כמו שהרמב"ם אומר, מי יגיד שאסון כזה התרחש במקרה הרי הוא כופר בהשגחה הפרטית של הקב"ה שרוצה את תיקון מעשינו, בבחינת נחפשה דרכינו ונחקורה, ונשובה אליך".

    "דבר ראשון צריך לשתף את כל הציבור והעם לחשוב מה הקב"ה רוצה מאתנו. אם לא נסיק מסקנה ונתבונן, חלילה מי יודע מה עוד יהיה?! אנחנו צריכים להגיד לקב"ה: גם אנחנו הבנו את הרמז. אנחנו רוצים לשנות דברים. לקחת את עצמנו בשתי ידיים. ולזעוק: אמור לצרותינו די".

    "מי שצריך להגיד במה עלינו להתחזק, אלו גדולי ישראל והמנהיגים שזהו תפקידם. אך לצערנו יש דברים שאנחנו לא צריכים לחפש הרבה אחריהם. מספיק לראות שמדינת ישראל הכירה בכת הרפורמית, הכרה בלב לבו של עם ישראל במקום המקודש ביותר זה צריך להטריד את מנוחתנו", אמר רבה של יבניאל.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מחזק ומעורר מחשבה, כולם צריכים להתחזק!

    2. 1

      אולי אצילנו הבעיה למה לחפש את החילונים הרי תמיד הם היו כך