בלעדי • גורם בצה"ל: "קיימת עלייה בחב"דניקים שמתגייסים"

    ארי וידר | צילום: מאיר אלפסי, אילוסטרציה 1 Comment on בלעדי • גורם בצה"ל: "קיימת עלייה בחב"דניקים שמתגייסים"
    11:59
    03.06.24
    אתר קול חי No Comments on דיווח מצרי: חמאס אישר את מתווה ביידן להפסקת המלחמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה סביב עלון 'שיחת הקנטוניסטים' שפורסם כביכול על ידי גורמים בחב"ד לא חולפת. גם בצה"ל נחשפו לה ושם מגיבים לאתר 'קול חי' ואומרים: "אנחנו מאמינים שלא מדובר בסערה אמיתית וזה יחלוף".

    המשפיע החב"די בהתייחסות ל'שיחת הקנטוניסטים': "הרבי היה נגד גיוס בני הישיבות"

    גורם צבאי אומר לאתר 'קול חי' כי "בין חסידות חב"ד לבין צה"ל יש מערכת יחסים של שיתוף פעולה הדדי במשך זמן רב, ואנו לא רואים שדבר השתנה במערכת יחסים זו".

    לדברי הגורמים, בכירים בחב"ד גינו את פרסום החוברת והתנערו ממנה, כשהם טוענים כי אין ידיהם בפרסום החוברת "מובן שהיינו שמחים לשמוע גם גינוי פומבי", אומר גורם צבאי. כמו"כ מבהיר הגורם בצה"ל כי "יש לחב"ד ולצה"ל אינטרסים הדדים".

    עם זאת, בשבועות האחרונים נשמעו טענות מפי חסידי חב"ד המשרתים בצה"ל, כי הם נתקלים בבעיות רבות הנוגעות לרוחניות, ובתגובה אומר לנו הגורם הצבאי כי "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם חב"ד וכשיש בעיות הם יודעים לבוא אלינו ולנסות לפתור אותם. הבעיות היחידות שאנו יודעים עליהן נוגעים למקווה ולבשר בשחיטת חב"ד. יש מקרים שהצלחנו לפתור ויש כאלה שהם יותר בעייתים במהלך הטירונות, אבל באופן כללי אנו יודעים שיש שביעות רצון".

    לדברי הגורם הצבאי, נערך באחרונה סקר פנימי בצה"ל ועל פי ממצאיו החיילים שהביעו את שביעות הרצון הגבוהה ביותר היו דווקא החיילים החרדיים.

    לאתר 'קול חי' אף נודע – כי בין חב"ד לצה"ל קיים הסכם לפיו מאפשרים בצה"ל לכל בחור בן 18 שיוצא לשליחות בחו"ל לדחות את שירותו הצבאי, על אף שאינו לומד בישיבה. "מדובר בהסכם שיש לצה"ל עם חב"ד ואנו מאמינים כי הוא תורם לשני הצדדים", מסביר גורם צבאי את ההסכם.

    בצה"ל טוענים כי אין ירידה בכמות החיילים החבדניקים שהתגייסו, "להיפך, אנו רואים עלייה מסוימת" אומר הגורם הצבאי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הגורם צבאי רק מסביר כמה נדרשים עוד כמה עלונים כאלה