דרעי: "אין שום דרישה של החרדים לשינויים בחוק הגיוס"

    שלמה בן יוסף 2 Comment on דרעי: "אין שום דרישה של החרדים לשינויים בחוק הגיוס"
    14:56
    23.05.24
    מנחם טוקר No Comments on יאשרו את הפארנצ'עס? דובר ראש העיר: "מאמין שיפתר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפריפריה אריה דרעי דיבר הבוקר בכנס שדרות לחברה ואמר בין היתר כי "בנושא מע"מ אפס, התברר לי , לאחר שהורדנו את המע"מ על פירות וירקות, שההטבה למשפחות שאנחנו באמת רוצים לעזור להן, תהיה קטנה מאוד ותשפיע בעיקר על החזקים, כך גילינו. לכן הממשלה קיבלה החלטה שיהיה מע"מ אפס על התחבורה הציבורית לכל המשתמשים".

    דרעי התייחס גם להתפטרותו לפני כחודש ואמר כי "החלטתי להתפטר מתפקידי כשר הכלכלה, רציתי משרדים עם נגיעה ישירה לציבורים הזקוקים לי. לאחר 6 חודשים למדתי הרבה ולצערי כשנכנסתי למשרדי קיבלתי תבשיל מבושל בשם מתווה הגז, 6 שנים שלא עשו שום דבר בנושא המתווה. אני חושב שהנושא עוד ייבדק עמוקות . יש לי אחריות קולטיבית, וכשהיועץ המשפטי אומר שאם המתווה לא יאושר נובל אנרג'י רשאית לפנות לבוררות בינלאומית בה נפסיד, היה עליי להחליט. בינתיים כולם משחרים לפתחה של איראן ומריחים את הפוטנציאל הכספי ולכן הבנתי שלא ראוי ששר יחיד ייקח אחריות על עצמו.

    "יש למעלה ממאתיים שכונות קשות בכל הארץ, לא רק בפריפריה, שכונות שאי אפשר לתאר שאנשים גרים שם. הממשלה החליטה להגביר את ההשקעה ולהוסיף 30 רשויות חדשות שיקבלו תקציבים לשכונות המצוקה בישראל. אני כבר שוקד יחד עם משרדי ממשלה אחרים לאגם את כל המשאבים ויחד להסתכר על השכונות והאזורים כדי לתת לתושבים את ההזדמנות לצאת ממעגל שבן הם נמצאים כבר 60 שנה.

    בנושא גיוס חרדים דרעי הגיב ואמר כי "אין שום דרישה של החרדים לשינויים בחוק הגיוס. דינם של החרדים כמו דינם של שאר האזרחים – והמון חרדים מתגייסים לצבא. יש בשנים האחרונות תהליך עמוק בציבור החרדי מניתוק וניכור להשתלבות בכל התחומים – אקדמיה, עבודה צבא וכו'".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בס"ד

      אם הרב דרעי מחפש נגיעה ישירה לציבורים הזקוקים לו
      נזכיר aכפי שהוכח בבחירות האחרונות רוב מצביעיו הם מהציבור החרדי
      ומקור התעסוקה הכי גדול בציבור החרדי הוא חינוך
      למה אם כן רק חברי יהדות התורה מתגייסים באופן בולט להצלה מקריסה של המוסדות החינוך החרדי נוכח ההתעמרויות של המחוז החרדי ואילו קולו של יו"ר וועדת חינוך איש מפלגתו של הרב דרעי עד כה לא נשמע בכל אופן בפומבי ולא השתתף בישיבות שנעשו ופורסמו לאחרונה
      גם הרב דרעי מקדם העלאה נוספת של שכר המינימום וצריך להיות מודע כי ישום חוק זה בלי העלאת התקצוב באופן מקביל למוסדות החרדים העלול להמיט אסון על מוסדות החינוך ובעיקר תלמודי תורה!
      דווקא חבל שעזב את משרד הכלכלה שלאחרונה מפקחי העבודה מטעמו התלבשו על מוסדות החינוך החרדי שבקושי מתוקצבים 25% ונדרשים לעמוד בדרישות לא הגיוניות וחלקם נקנסו בסכומי עתק באופן הרסני שרק פוגע במקומות העבודה של מורות וגננות
      הרב דרעי איכה?

    2. 1

      כל הישיבות על החינוך בדוקא בלי שס כי רוצים למנות משהו שילחם נגד מה ששס עוזרת לבנות הספרדיות . כך שמעתי