לוין תקף: "הכל הפוך"; ישיבה סוערת בוועדת השרים על חוק הגיוס

    מוטי הלפרין No Comments on לוין תקף: "הכל הפוך"; ישיבה סוערת בוועדת השרים על חוק הגיוס

    ישיבה סוערת בוועדת השרים לענייני חקיקה על קידום חוק הגיוס, אחרי התנגדות היועצת המשפטית לממשלה. שר המשפטים לוין: "אתם עושים הכל הפוך. באופן תקדימי שלא היה כמוהו אף פעם. בדבר שסותר את כל העקרונות של הליך הרציפות. ולמה אתם עושים את זה? כולנו מבינים" | הוועדה אישרה פה אחד את החלת דין הרציפות על חוק הגיוס של הממשלה הקודמת

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק הגיוס: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לפני זמן קצר פה אחד את החלת דין הרציפות על חוק הגיוס של הממשלה הקודמת. כעת הממשלה תבקש מבג"ץ, בתצהיר משלים שתגיש היום, הארכה נוספת לאי גיוס בני הישיבות בפועל.

    החלטת ועדת השרים התקבלה בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שמסרה הבוקר לשר המשפטים, כי ישנה מניעה משפטית מלקדם את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה בעניין חוק הגיוס.

    פרסום ראשון: הדיל המבריק הוצע כבר לפני כמה חודשים

    בחוות הדעת הובהר, כי "בעת האחרונה נעשים ניסיונות לקדם הסדר גיוס במנותק מצה״ל וממערכת הביטחון, ובלי נתונים רלוונטיים ועדכניים". עוד נאמר, כי "המציאות עימה מתמודדים המדינה וצה"ל בעת הנוכחית שונה בתכלית מזו שהתקיימה בעת גיבוש הצעת החוק הקודמת, שמנסים לקדם כעת, לרבות לחימה פעילה ועצימה במספר זירות בו זמנית. הסדר גיוס אינו יכול להתקבל בהתעלם מצרכי הבטחון, ממערכת הביטחון מהשלכותיו הכלכליות והשלכותיו על הציבור".

    מזכיר הממשלה יוסי פוקס תקף בישיבת ועדת השרים לחקיקה: "החלת דין רציפות שונה במהותה מהבאת תזכיר חוק חדש. אין לי תזכיר חוק חדש מסיבה אחת: הייעוץ המשפטי לממשלה".

    שר המשפטים: מתי הייתה דרישה כזו באשר להחלת דין רציפות במקרים אחרים? מתי? היה פעם דבר כזה?

    השר שלמה קרעי למשנה ליועמ"שית, גיל לימון בוועדת שרים לחקיקה: "אתה לא מאמין למה שכתבת בחוות הדעת שלך. הייתם צריכים להגיד לממשלה כל הכבוד שמצאתם פתרון למרות שכבלנו את הידיים שלכם"

    לוין: אתם עושים הכל הפוך. באופן תקדימי שלא היה כמוהו אף פעם. בדבר שסותר את כל העקרונות של הליך הרציפות. ולמה אתם עושים את זה? כולנו מבינים. בגלל ששר הביטחון לשעבר בני גנץ שהביא את ההצעה מתנגד לה היום.

    לאור דרישת מזכיר הממשלה, גיל לימון הבהיר שהוא מוכן שיועמ"שית הכנסת תחווה דעתה על ההתנגדות של הייעוץ המשפטי לממשלה לחוק הגיוס החדש-ישן.

    בתום הישיבה, כאמור אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את החלת דין הרציפות על חוק הגיוס והמשך קידומו בכנסת.



    0 תגובות