הגיבו: הפתרון היצירתי שיפתור את סוגיית גיוס החרדים • צפו

    דוד לזר 19 Comment on הגיבו: הפתרון היצירתי שיפתור את סוגיית גיוס החרדים • צפו
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לשחקן החילוני הראל נוף יש פיתרון יצירתי לפולמוס סביב סוגיית השיוויון בנטל וגיוס החרדים. בסרטון שהוא העלה לרשת החברתית הוא מציע כי יוקם בצה"ל 'חיל תורה' שבו החרדים יעבור טירונות וילבשו מדים, אך במשך שעות היום הם ילמדו תורה ורק תורה.

    הגולשים הרבים העלו דעות רבות בענין ההצעה היצירתית, חלקם טענו כי "על פניו הרעיון נשמע טוב, אבל במחשבה שניה הוא לא פותר את האפליה. מדוע אם כך שסטודנטים לרפואה, משפטים, הנדסת מכונות או אווירונאוטיקה לא יתגייסו באותה מתכונת? מה עוד שתרומתם למדינה בהמשך דרכם תהיה גבוהה לאין שיעור מתרומתם של לומדי התורה".

    עוד תגובה הביעה תמיהה, "מפקד חיל התורה יכול להיות רמטכ"ל? מי יקבע כמה חיילי תורה יהיו בחיל זה? האם לחייל זה יתקבלו בעלי פרופיל 97 או פחות? מה יהיה על אלה שלא יתקבלו לחייל זה? מאיזה תקציב חייל זה ימומן – על חשבון ההצטיידות וההתעצמות ברכש או אימונים? הם יצאו לפנסיה בגיל…?".

    אחר כתב כי "ראשית הנחל החרדי הוא אב טיפוס שעובד פחות או יותר כמו שאתה מציע, אוכל קשר בסיסים מופרדים", אך הוא הוסיף כי "אגב אני אישית שרתתי בצהל ג' שנים בלהקת פיקוד צפון וחזרתי בתשובה בזמן הלהקה. כשקראו לי למילואים באתי לפני ועדה שח קצינות. אמרתי אני רוצה מאד לעשות מילואים, רק מה, תנו לי אוכל קשר ומקווה וכו', וגם אני אשמח חוץ מההופעות גם לתת הרצאות ביהדות, אמרו לי טוב נחשוב על זה, אחרי חודש שלחו לי בדואר פטור מצה"ל בלי שבקשתי. אז כנראה שלא באמת רוצים אותנו".

    מה דעתכם?



    19 תגובות

    מיין תגובות
    1. 19

      רעיון טוב אבל בצבא צריך ליפעול כל היום

    2. 18

      ראש ישיבת בריסק זעק נגד תיקון חוק הגיוס: "הם רוצים לחלן אותנו!" כעת אפילו בחוגי בית בריסק מגלים התנגדות נחרצת לשיתוף הפעולה של חברי הכנסת החרדים באישור חוק הגיוס המתוקן. הנה דבריו של הרב הגאון רבי מאיר הלוי סולוביציק שליט"א נגד תיקון חוק הגיוס…

      בחוגי בית בריסק מגלים התנגדות נחרצת לשיתוף הפעולה של חברי הכנסת החרדים עם החוק המתוקן. בדברים נוקבים שמסר השבוע ראש ישיבת בריסק, הרב הגאון רבי מאיר הלוי סולוביצ'יק שליט"א, עורר בכאב ובדאגה על "המצב הנורא" ועל החובה של כל אחד למחות ב"שעת חירום כזו", שוב החיוב למחות על כל אחד ואחד.

      אמר הרב, "פעם היה מצב שהיו פרצות" ולכן התאספו לגדור, עכשיו זה לא 'פרצות' – הכל התמוטט, שברו את החומה. כזה מצב בכלל ישראל עוד לא היה, פשוט לשבור את הכל ולתת יד וגושפנקא לגזירת שמד.

      "היום רוצים להכניס אותנו לציבוריות הישראלית ולחלן אותנו. הם רוצים שנהיה כמותם, שננהג כמותם, שנהיה כמו אנשי המקום. אך הבעיה שאת חוק השמד בצורתו החדשה עושים אנשים עם זקנים, הם אלו שנותנים יד לחוק, הם אלו שהולכים להרים את ידם בעדו. חוק השמד החדש מרחיק את הפעלת הסנקציות בעוד 3 שנים, ולמעשה, הם מקבלים את ההסכמה של החרדים".

      "זאת המרשעת שעמדה בראשות הוועדה שגזרה את גזירת השמד, (איילת שקד. י. כ.) אמרה: 'הארכנו את תקופת ההסתגלות, ותמורת זאת קיבלנו תמיכה חרדית בחוק הגיוס', הם מציגים מצב מטעה כאילו הם דוחים את גזירת הגיוס, ולמעשה היעדים גדלים, גזירת הגיוס נשארת על מתכונתה, והם עם הזקנים ועם המעילים ירימו יד ויצביעו בעד חוק השמד".

      "היה בוורשה אחד מראשי המזרחי שהיה יוצא עם שקית גדולה של טלית ותפילין מדי בוקר, וזה היה יוצר רושם טוב, כאילו הוא אדם כשר וצדיק. עליו ועל עוד אחד המליץ הרבי מסוקולוב שהיצר הרע יש לו שתי עבודות לעשות מדי בוקר: להוציא את האחד מהמיטה מדי בוקר שילך לבית הכנסת עם שקית הטלית והתפילין שלו, ואת השני שילך מדי בוקר למקווה…"

      "הדבר היה פשוט לפולני, להונגרי, לליטאי ולמתנגד, שאת התורה צריך לשמור בטהרתה בלי שינוי, ואילו היום, מלבד גזירת הגיוס הם גם רוצים לבולל אותנו ביניהם, שיצאו ממקומות התורה למקומות עבודה, ואפילו הדבר הקדוש הזה שהם מלמדי תינוקות – אלו שמלמדים תורה את ילדי ישראל – הם דורשים שהם ילכו להשתלם ולהתמחות 'שטודירן'. ישנם לאחרונה תלמודי תורה הדורשים מהמלמדים להשתלם במכונים, שהם בעצם שלוחה של 'אוניברסיטה', ולמקום הזה רח"ל, שולחים את המלמדים להשתלם, כיצד ילמדו תורה לילדי ישראל… הם רוצים להוציא אותנו לגמרי לרחוב, לצבא ולעבודה".

      "בשעתו, כולם ידעו שלא יושבים אתם בקואליציה, כי לא צריכים להיות שותפים אתם ולקחת יד בהחלטות השמד שלהם, והיום ממשיכים לשבת אתם בממשלה על אף הגזירה הנוראה הזו".

      "הצבא – מלבד האיסורים הרבים שיש בו, הוא גם מכניס קרירות נוראה. שמעתי מאחד ששירת בצבא, ששם ישנה הוראה שצריך לרשום תמיד כל מה שרואים ושומעים, ואפילו דברים שוליים ולא חשובים, ואת התיעוד הזה צריך לעשות תמיד בכל יום, כולל שבתות. ומי שנכנס לשם, אפילו נכנס שומר שבת גמור, הוא רואה כיצד כותבים ומתעדים בשבת קודש, וכבר לא נשאר אותו הדבר. כשעושים דברים כאלו פעם ועוד פעם, בסוף מתקררים ומי יודע לאן מגיעים. כך שמלבד כל האיסורים החמורים שיש בצבא, הקלקול שם הוא נורא ואיום".

      "אנו צריכים לנהוג כפי המסורה. בהרבה מקומות רואים שהאבות לא רצו לשנות מדרך אבותם, ולא לעשות שינויים כלל, אפילו שינויים קטנים שנראים לא כ"כ חשובים ןא רצו לשנות. וגם בפרשת השבוע רואים כן, כשהקב"ה אמר ליצחק 'אל תרד מצרימה' מביא רש"י שהייתה דעתו לרדת למצרים, כמו שירד אביו בימי הרעב. ולכאורה, דבר פשוט הוא, שבארץ ישראל לא היה מה לאכול ובמצרים כן, א"כ הוא רצה לירד לשם מסברא פשוטה וכדרך העולם, כדי שיהיה לו מה לאכול. ומה העניין שכתוב שעשה כן מפני שאברהם עשה כן? אלא רואים שהאבות כיוונו את כל מעשיהם לעשות רק כפי המסורת ולא לשנות מדרך האבות, ובכל דבר חישבו כיצד היו נוהגים אבותיהם". אלו דברי קודש שאמר הרב הגאון רבי מאיר הלוי סולוביציק שליט"א

      דברי קודש שאמר הרב הגאון רבי מאיר הלוי סולוביציק שליט"א.
    3. 17

      למה צריך לקחת לומדי תורה ולהכניס אותם לבסיס של צבא למה הבית המדרש בכל עיר לא טוב לזה המשרד החינוך עושה ביקורות כל הזמן לבדוק אם הלומדים נמצאים ולמה לא לתת להם משכרות גבוה כמו חייל לוחמני מי לא יודע מה שחז"ל אומרים
      מהרש"א חידושי אגדות מסכת סוטה דף כא עמוד א
      אלא אמר רבא תורה כו' בעידנא דלא עסיק אגוני מגנא כו'. ק"ק דאכתי כיון דמגנא לעולם למה מתו דואג ואחיתופל קודם זמנם כדאמרינן פרק חלק אמאי לא הגינה תורה עליהם וי"ל דלא קאמר תורה מגנא אלא מפורעניות ויסורין ולא ממיתה וק"ל

    4. 16

      במילים זה נשמע יפה. אבל בפועל זה מורכב מאד ומסובך
      קצת קשה לי להאמין שדבר כזה יצא לפועל
      יש נשיאה בנטל ברורה שהמון חילונים בסתר ליבם יסכימו איתה
      אנחנו אחראים על הצד הרוחני – אתם על הגשמי
      וכל אחד עובד קשה במקום שלו
      (כמובן שתמיד יהיו אלה המזלזלים והמשתמטים-גם בצבא)

    5. 15

      הבעיה היא שלצערינו יש הרבה שאינם מאמינים לצערינו בלימוד התורה לפחות כך הם מצהירים וחוץ מז יש את זה חלקית כמו משגיח כשרות וגם רבנים צבאיים

    6. 14

      המשך מקודם שרק תשובה מציל גם ממיתה כמאמר חז"ל
      תלמוד בבלי מסכת יומא דף פו עמוד ב
      אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן: גדולה תשובה שמארכת שנותיו של אדם,
      וגם תשובה מביא את הגאולה כמאמר חז"ל
      תלמוד בבלי מסכת יומא דף פו עמוד ב
      אמר רבי יונתן: גדולה תשובה (שמקרבת) +מסורת הש"ס: [שמביאה]+ את הגאולה, שנאמר +ישעיהו נט+ ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב. מה טעם ובא לציון גואל – משום דשבי פשע ביעקב

    7. 13

      אני לא מבין. למה להתגייס לצה"ל וללמוד בבסיס של צה"ל, בשביל שיום אחד הם יעיפו אותנו וידרשו מאיתנו להיות חיילים רגילים?! לא רוצים קשר איתם! את הלימוד שלנו נעשה בבתי המדרש שלנו ועם רבותינו! לא גיוס ולא כלום!

    8. 12

      רעיון טוב זה הרעיון של מירב מיכאלי.
      להוסיף גם בנים לחוק שפוטר בנות משירות בגלל הכרה דתית.

    9. 11

      זה לא יעבוד מסיבה פשוטה!
      בחיל תורה השליטה הרוחנית המוחלטת היא של צה"ל שאין לא אינטרס רוחני אמיתי
      זה יוכל לעבוד רק אם השליטה המוחלטת וקבלת כל ההחלטות יהיו ביד גדולי ישראל והממונים מטעמם באופן אבסולוטי ולא תהיה סמכות אפילו לרמטכ"ל להמרות את פי גדולי ישראל בחיל תורה

    10. 10

      בס"ד
      מתי כל המטיפים ל"לשוויון בנטל" יחזרו לרציונאל
      וישירו מבט נוכח המציאות בה אנו חיים:
      מדינה קטנה עם כמה מליונים ספורים מוקפת
      במאות מליוני מוסלמים רובם במצב מלחמה או במצב המתנה למלחמה בהגדרה של מדינות אויב , 2 מדינות בלבד סמוך לגבול עם שלום קר ומנוכר (ובהם רוב האזרחים רוצים לשבור את הסכמי השלום)
      סה"כ מאזן של עשרות מליוני נכונים לקרב מול כמה מאות אלפים ועוד יותר משתי מליון תושבים בתוכנו החיים בתסכול ובתחושה לשיטתם של עם כבוש בצה"ל "הגדול!
      למאזן זה יש להוסיף עוד מדינות גרעין המתחילות לגלות עניין באיזור באופן מעשי כמליון חיילים רוסיים שהגיעו בחלקם "לביקור באיזור" לאיזור המגובים בסיוע ארטילרי נדיב המתכוונן באיזה מזוודה קטנה…, ועוד לא הזכרנו מדינה מוסלמית שכבר מחזיקה ארסנל של פצצות אטום ועוד כמה מדינות מוסלמיות בדרך (אירן, טורקיה ועוד)!
      הדוגלים בשוויון בנטל באמת חושבים שעוד כמה אלפי חיילים יוכלו לתרום למאזן הלא רציונאלי???
      וכי עדיין אינם מבינים שכל רגע אנחנו חיים בנס?
      ולמה באמת אנו מצליחים לחיות כאן בנס? רק בזכות לימוד התורה!!! וכל מי שחותר/מלגלג/מזלזל/מחליש/וכו' את לומדי התורה, הרי שהוא מזיק ומסכן את שלום כולנו וקודח חור/בור בספינה שכולנו נמצאים!
      הגיע הזמן לומר את הדברים ולא להתנצל ולא להתפתל!
      כי המציאות בה אנו חיים מדברת יותר מהכל!

    11. 9

      הכי כדאי שחייל התורה ישבו בבתי כנסיות וישיבות ושם ילמדו תורה
      הלוואי
      בלי מדים רק כל אחד בתלבושת אליו הוא מתחבר
      הלוואי

    12. 8

      אוי לו לכופר הרשע והמנוול הזה: 'אני מאמין שמי שמגן עלינו זה צבא הגנה לישראל'. עפרא לפומיה!!!!!!!
      שיתבייש לו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    13. 7

      מתי הם יקלטו שהם לא אלו שיקבעו מה לעשות, ואף לא יציעו הצעות כאלו ואחרות לחרדים-כיון שמי שקובע הם רק גדולי ישראל.
      אם בכל זאת יש הצעות- שיפנו אליהם.

    14. 6

      חס וחלילה. לא לגעת בבתי המדרש . זה החוסן שלנו זה ההגנה שלנו
      ברור לכל בר דעת שאנחנו חיים כאן בניסים ומאחורי הצבא שלנו עומדים בתי המדרש . לא ניתן להרוס את זה

    15. 5

      לא יקום ולא יהיה, חיל התורה כבר לומדים בבתי ישיבות הקיימים ואנחנו לא צריכים לפתרונות שלכם, לא הצבא מגן על ישראל רק הקב"ה בעצמו, ורק ע"י לימוד התורה בבית כנסת נוכל להמשיך עד שהמשיח יבוא במהרה

    16. 3

      מטורפים מה אתם מחפשים באינטרנט……………

    17. 2

      אני מציע לעשות את זה בתור 'חייל סמוי' בבגדים אזרחיים
      ובבסיסים שכבר בנויים שם עם הכל : בתי מדרש חדרי אוכל פנימיות וכו'
      ואפי' יש כבר מ"קים מפקדים רמטק"לים וכו' ואפי' יש ממשלה וראש ממשלה ונשיא ושר, ויש בנוסף מועצות וראשי מועצות וכו'
      וד"ל.
      אז אם כבר יש לנו הכל אז למה שנעבור לצבא שלך?

    18. 1

      ממה נפשיך,אלו שמסכימים שלתורה יש חשיבות אפשר לשכנעם שחיל התורה יהיה ברשות מרנן גדולי הדור והם יקבעו את התקנות ולא המטכ"ל משא"כ אלו שלא מבינים את חשיבות התורה