- רדיו קול חי - -

הגיבו: הפתרון היצירתי שיפתור את סוגיית גיוס החרדים • צפו

לשחקן החילוני הראל נוף יש פיתרון יצירתי לפולמוס סביב סוגיית השיוויון בנטל וגיוס החרדים. בסרטון שהוא העלה לרשת החברתית הוא מציע כי יוקם בצה"ל 'חיל תורה' שבו החרדים יעבור טירונות וילבשו מדים, אך במשך שעות היום הם ילמדו תורה ורק תורה.

הגולשים הרבים העלו דעות רבות בענין ההצעה היצירתית, חלקם טענו כי "על פניו הרעיון נשמע טוב, אבל במחשבה שניה הוא לא פותר את האפליה. מדוע אם כך שסטודנטים לרפואה, משפטים, הנדסת מכונות או אווירונאוטיקה לא יתגייסו באותה מתכונת? מה עוד שתרומתם למדינה בהמשך דרכם תהיה גבוהה לאין שיעור מתרומתם של לומדי התורה".

עוד תגובה הביעה תמיהה, "מפקד חיל התורה יכול להיות רמטכ"ל? מי יקבע כמה חיילי תורה יהיו בחיל זה? האם לחייל זה יתקבלו בעלי פרופיל 97 או פחות? מה יהיה על אלה שלא יתקבלו לחייל זה? מאיזה תקציב חייל זה ימומן – על חשבון ההצטיידות וההתעצמות ברכש או אימונים? הם יצאו לפנסיה בגיל…?".

אחר כתב כי "ראשית הנחל החרדי הוא אב טיפוס שעובד פחות או יותר כמו שאתה מציע, אוכל קשר בסיסים מופרדים", אך הוא הוסיף כי "אגב אני אישית שרתתי בצהל ג' שנים בלהקת פיקוד צפון וחזרתי בתשובה בזמן הלהקה. כשקראו לי למילואים באתי לפני ועדה שח קצינות. אמרתי אני רוצה מאד לעשות מילואים, רק מה, תנו לי אוכל קשר ומקווה וכו', וגם אני אשמח חוץ מההופעות גם לתת הרצאות ביהדות, אמרו לי טוב נחשוב על זה, אחרי חודש שלחו לי בדואר פטור מצה"ל בלי שבקשתי. אז כנראה שלא באמת רוצים אותנו".

מה דעתכם?