סערה: המוהל אבי זרקי דחה ברית 'בגלל הקור' • "עשה נגד ההלכה"

    ארי וידר 6 Comment on סערה: המוהל אבי זרקי דחה ברית 'בגלל הקור' • "עשה נגד ההלכה"
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המוהל אבי זרקי ידוע כאדם שנוי במחלוקת כאשר בארסנל שלו ביטויים שונים ופרובוקטיביים בעיני רבים מהציבור החרדי, אולם היום מסתבר שהוא כנראה דחה ברית, בלא צידוק הלכתי לכאורה.

    ברשת החברתית הוא הודיע "ביטלתי ברית היום בגלל הקור החזק. התינוק לא צריך לסבול. אתם יודעים שכשקר ומקבלים מכה הכאב כפול. לא יקרה כלום נעשה את הברית בעוד יומיים, שלושה".

    כשפנינו לקבל את תגובתו הוא הודה במקרה וטען "יש לזה מקור הלכתי. איני עושה דברים סתם", עם זאת כשביקש אתר 'קול חי' הפניה למקור ההלכתי טען זרקי כי הוא "עסוק כרגע".

    כשפנינו למפקח הארצי על המוהלים מטעם הרבנות הראשית לישראל, המוהל המומחה חיים משה וייסברג הוא לא ידע להצביע לנו על מקור הלכתי המאפשר דחיית ברית בשל קור. "אני לא יודע מי המוהל ועל איזה מקרה מדובר. אני לא מאמין שמוהל מוסמך על ידי הרבנות הראשית לישראל ידחה בקלות ברית. ברית לא דוחים אפילו לא ביום כיפור. ברית דוחים כשיש סיבה בריאותית אמיתית ואז אסור לעשות ברית, אבל לא בגלל קור".

    מבדיקה שערך אתר 'קול חי' מסתבר שהמוהל אבי זרקי לכאורה אינו מחזיק בהסמכה מטעם הרבנות הראשית לישראל.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      לא צריך להתייחס לכל משיגנר, הבעיה שהמין הזה מכשיל יהודים אחרים.

    2. 5

      יכול להיות שקר לו למוהל והוא לא יכול לצאת בקור לכן הוא דחה את הברית. רבותי אצלינו פה בברוקלין הקור מגיע ביום רגיל של חורף למינוס 2 מעלות היום בלילה הולך להיות קר 14 מתחת לאפס אף אחד לא הולך לבטל ברית או כל שמחה אחרת בגלל הקור

    3. 4

      עצוב לראות שהוא מנסה להיות יפה נפש על חשבון הדברים הקדושים ביותר, כמובן שאין כאן אפילו טענה כל שהיא, משום שניתן לחמם היטב את כל המקום בו מתקיימת הברית כך שיהיה חם לתינוק בדיוק כמו אמצע הקיץ.

      האם ברח לו השכל, הרי הוא עושה צחוק מעצמו ברבים?

    4. 3

      אבא שלי תמיד היה מספר לנו על יוסלה שהיה מכתת רגליו בשלגים מרחקים עצומים בשביל לא לדחות בריתות

    5. 2

      ובכלל, מוהל שיש לו דף בפייסבוק לא ראוי להיות מוהל

    6. 1

      ראשית יאמר כי זיכני ה' לעסוק במצוות מילה מגיל 18 ועד היום כך שב"ה נסיוני ההלכתי והמקצועי מגיע לקרוב ל 28 שנה למרות גילי הצעיר.
      שנית, אני עומד בראש המכון הגבוה לתורה "מדרש הלכה", המלמד, בוחן ומסמיך, רבנים, שוב"ים, מוהלים, סופרי סת"ם ומגיהים, מסדרי חו"ק וכל יתר מקצועות הקודש קרוב ל 25 שנה. לכן, הנני מוחה בתוקף על הנסיון הנואל להפוך אותי לאיזה קל דעת המשחק בהלכה לפי נוחיותו. חלילה לי מעשות כדבר הזה, אדרבא, מה שהעליתי על סדר היום הצבורי הוא התנהגויות לא הולמות של "רבנים" שאמרו "לכה ונבנה לנו עיר ומגדל ורשו בשמים ונעשה לנו שם" כשרוממות אל בגרונם מחד, ומאידך חרב פיפיות בידם והכל משיקולי אגו, שליטה, כח ו..כסף והדברים ידועים.
      כל רצוני בפוסט שפרסמתי היה לתת שימת לב לנקודה אותה גיליתי ביתר שאת לאחרונה ובה התמקדתי לבער את הנגע הזה מן העולם. לאחרונה, ישנו באיזור המרכז בעל תשובה משיחיסט הטוען שגאולת עם ישראל תבוא ע"י קיום ברית מילה בהידור ודקדוק. איני חולק על עמדה זו המעמידה את ברית המילה כיסוד מוסד לכל קיומנו. אני חולק על המגלה פנים בתוררה שלא כהלכה ועל צורת הוראת הדברים מטעמו. לא סוד הוא שזכיתי להיות מוהל פופולארי מאד בתל אביב ומחוצה לה והנה נפגשתי מספר פעמים בבריתות מילה עם אותו יהודי כאשר הוא מוזמן להיות הסנדק ואני המוהל. לתדהמתי, בבדיקת התינוק לפני הברית אני מגלה שהילד צהוב מאוד, ולפי הערכים של הבילירובין במצב כזה אסור למולו. כך נפסק להלכה בגמרא ובפוסקים וזו ההלכה למעשה. "קטן שהוא חולה אין מלין אותו עד שיבריא" (הלכות מילה) והנה מסתבר כי הוראתו של אותו בעל תשובה כי גאולת עם ישראל תלויה בכל נימול ונימול ויש למולו על אף היותו חולה בצהבת פתולוגית – מחלתית שדוחה את ברית המילה כולל המתנה של "שבעה ימים מעת לעת" (הלכות מילה). מה גם שהילד בבדיקה היה בצבע כחלחל והחלטתי על פי שיקולים הלכתיים רפואיים לקיים את ההלכה הברורה כי "אפשר לנול לאחר זמן ואי אפשר להחזיר נפש מישראל לעולם" ולכן, כדי לעורר על הדבר בחרתי לתת כותרת סנסציונית של "היום דחיתי ברית בגלל הקור"..
      א-מה-מה, ישאלו המפלפלים, מדוע לא נעניתי לפנייתו של הכתב שבקש הסבר על דברי ? משום שאיני עובד אצל אף אחד ולי יש את הלוח זמנים שלי בו אני עונה לתקשורת ולא בזמן שאני עסוק בדברים יותר חשובים.
      עובדב, למחרת פנו אלי מ"רדיו ללא הפסקה" בתוכניתו של גבי גזית וזכיתי לעשות קידוש ה' גדול והיה זה שכרי.
      מי שסבור כי אחשבן לכותרת שלו וכי אני מונע משיקולי "כבוד" התופש אצל עמיתי הרבנים האחרים, אינו אלא טועה. אני מצפצף על זה. מה שהגבתי כאן הוא רק על מנת להיות "נקי מה' ומישראל" וגם זאת בזמני החופשי.