28% ממשקי הבית שמשלמים משכנתה בדרום צופים קשיים ביכולת ההחזר

    שלום בידרמן No Comments on 28% ממשקי הבית שמשלמים משכנתה בדרום צופים קשיים ביכולת ההחזר
    9:45
    29.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on "רוסיה משתפת פעולה עם חמאס למרות שיש לה אזרחים חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחת הבעיות הכלכליות המיידיות שנגרמות מהמשך הלחימה בדרום ומההשלכות הכלכליות הנובעות מכך היא בהחזר תשלום המשכנתה אותו יאלצו הלווים לשלם החל מהראשון באוגוסט. מהנתונים עולה כי 14.5% ממשלמי המשכנתה בארץ יתקשו לעמוד בהחזר החודשי הקרוב בשל הפגיעה הכלכלית הנובעת מהלחימה בדרום. המצב קשה עוד יותר בדרום הארץ: למעלה מ-28% ממשלמי המשכנה בדרום צופים קשיים בהחזר. זאת לעומת כ-20% מקרב בעלי המשכנתאות באזור השרון וכ-14% מבעלי המשכנתאות במרכז.

    בנושא זה דווקא קיים שוני מהותי בקרב שכבות האוכלוסייה השונות: בעוד שלמעלה מ-27% מקרב בעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע צופים קשיים בהחזר החודשי, רק 12.5% מבעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע וכ-11% מבעלי ההכנסה הממוצעת צופים קושי שכזה.

    לדברי עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות האוצר אמנם הודיע על הקלות לבעלי המשכנתאות אולם מדובר בהקלות שאינן מספקות. "המדינה מאפשרת לבעלי משכנתה לזכאים לקבל דחייה של חודשיים בתשלומים אולם מדובר במיעוט מבוטל מקרב נוטלי המשכנתאות" אומר קמינסקי. "דווקא בקרב הבנקים עצמם אנו רואים היענות יפה ומתן דחיית תשלום (גרייס) של מספר חודשים לחלק ניכר מנוטלי ההלוואה כאשר בנקים שונים אינם מגבילים זאת לתושבי הדרום או למגוייסי צו 8 בלבד". לדבריו, "בכל מקרה מומלץ לעשות ככל האפשר על מנת להימנע מהפיגור בתשלומי המשכנתה וליידע את הבנק בטרם היווצרותו של הפיגור. כמו כן יש לזכור כי על מנת ליהנות מהטבות הבנקים יש לפנות מראש לבנק ולבקש דחיית התשלומים".

    לדברי קמינסקי דווקא במצב הנוכחי ולאור הורדת הריבית הנוספת היה מקום להקל על ציבור נוטלי המשכנתאות ולאפשר להם להפחית משמעותית את ההחזר החודשי באמצעות הקלה של מגבלות בנק ישראל והגדלת רכיב הפריים במשכנתה. "אולם, הדבר המיידי האפשרי הוא לבחון מיחזור של המשכנתה, מהלך שיכול להפחית עשרות אלפי שקלים בהחזר המשכנתה ולהפחית משמעותית את גובה ההחזר החודשי".



    0 תגובות