קלדרון מציגה: שמיטה בענף הדייג

    שלום בידרמן | צילום: ויקיפדיה, דרור 1 Comment on קלדרון מציגה: שמיטה בענף הדייג
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון להצעה לסדר שהתקיים אמש במליאת הכנסת בנושא "פגיעה בחקלאים ולומדי התורה בשנת השמיטה", תקף ח"כ יעקב אשר את נציגי יש עתיד המשתמשים בתקציבי שנת השמיטה, אשר נועדו לחזק ולתמוך בידי החקלאים שומרי השמיטה כהלכתה, לצורך מטרות זרות.

    בהמשך למדיניותם הקבועה של חברי יש עתיד ובני בריתם, לעוות על פי השקפת עולמם הליברלית כל הליך ומטרה העונה לדרישות ההלכה, נאמה ח"כ קלדרון [יש עתיד] ותבעה לנתב את התקציב שאושר לטובת החקלאים למטרות של "חידוש רעיון השמיטה באופן שיהיה נאמן לערכי חיינו היום, לדמוקרטיה לשוויון ולחמלה. לקחת את רעיון השמיטה והשוויון, ואת כל השנה הזאת ולנסות לאחד בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילוניים, בין אזרחים ישראלים מכל הדתות… "

    ח"כ קלדרון לא הסתפקה רק ב'ערכי' שנת השמיטה לפי תפיסתה, אלא ביקשה אף 'להחמיר' ולהחיל את חובת השמיטה בתחומים נוספים, וקראה לתמוך ברעיון "להכריז על הפסקת הדייג לשנה על-מנת לתת לדגה להתחדש וגם לדייגים אפשרות ללמוד…"

    במענה להגיגי איוולת אלו, עמד ח"כ יעקב אשר ואמר: צריך להבין, ליבת הנושא של שמיטה הוא עניין הלכתי נטו ולא עניין של טקסים וכדומה, שהקשר בינם לבין השמיטה הינו מקרי בלבד, ורק מנקודה זו בלבד צריך להתחיל כל דיון בעניין השמיטה.

    חובתה של מדינת ישראל הינה לדאוג לחוסנם הכלכלי של החקלאים גיבורי הכוח שומרי שביעית, המבקשים ליישם את ההלכה המקודשת כמות שהיא, ובלא שימוש בפתרונות שווא כדוגמת היתר המכירה, עזרה לחקלאים השובתים היא דבר חברתי מהמעלה הראשונה אמר ח"כ אשר, ואף הודה בדבריו לשר החקלאות יאיר שמיר, על השארת תקציב לשנת השמיטה כפי שהיה בשנת השמיטה הקודמת, אך כאמור הדגיש ח"כ אשר כי חלק מהתקציב הופנה למטרות שונות שאינם בהכרח עבור החקלאים שומרי השביעית, כך שעדין יזדקקו ועדות השמיטה לעזרת נדיבי עם, אך בתקופה זו' ובממשלה כזו' זהו הישג גדול.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כבר אמרה תורתינו לפני 3326 שנה: לא תוסף עליו [פן תגרע]
      אל תגעו בתורה הקדושה שלנו זה לא הפוליטיקה המטונפת שאתם רגילים אליה. אתם נראים כל כך מגוחך כאשר אתם מנסים לדבר על משהו שאין לכם מושג בו, וזה שקוף לחלוטין שמטרתכם היא לעקור את המושג הערכי מהתורה. אל תעשו צחוק מעצמכם.