מרן רבי אהרון פלדמן שליט״א ביקר את תלמידי ״קרן ההסעות״

    אבי יעקב No Comments on מרן רבי אהרון פלדמן שליט״א ביקר את תלמידי ״קרן ההסעות״

    ביקורו המרשים של מרן ראש הישיבה שליט"א התקיים בבתי הספר התורניים ׳יחד׳ ו׳יסודי התורה׳ בתל אביב אליו התלווה הגה״צ רבי חזקיהו משקובסקי שליט״א המנהל הרוחני של ״קרן ההסעות״ | במהלך הביקור נכנס מרן ראש הישיבה לכיתות והתרשם מידיעותיהם הרבות של התלמידים * מפגש מרגש נרשם במפגש עם הורי תלמידי הקירוב אשר סיפרו על המהפך הרוחני שבנם חולל במשפחה כולה

    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פירות הילולים: ביקור מרשים ומרגש נערך בשבוע שעבר, כאשר מרן הגאון הגדול רבי אהרון פלדמן שליט״א, ראש ישיבת ׳נר ישראל׳ בבולטימור וחבר חבר מועצגה״ת בארה״ב הגיע להתארח בבתי הספר התורניים ׳יחד׳ ו׳יסודי התורה׳ בתל אביב, בהם לומדים מאות תלמידי ״קרן ההסעות״ המגיעים מכל קצות העיר. לביקור זה התלווה הגה״צ רבי חזקיהו משקובסקי שליט״א המנהל הרוחני של ״קרן ההסעות״ וכן הרב יחיאל מנדרוביץ, מפקח ב"חינוך העצמאי".

    את הביקור פתח מרן ראש הישיבה שליט״א בית הספר התורני ׳יחד׳ בעיר בו לומדים מאות אלפי תלמידי קירוב. את פניו קיבלו מנהל ביה״ס הרב אשר ברדה והצוות החינוכי אשר סקרו בפני האורחים את התנופה הגדולה של רישום התלמידים לחינוך התורני והעבודה החינוכית המאומצת הנעשית בבתי הספר והפירות המבורכים.

    ״בזכות הבן התחלנו לשמור שבת״

    במהלך הביקור נכנס מרן ראש הישיבה לכיתות הלימוד והתרשם מידיעותיהם הרבות של התלמידים. בכינוס שנערך בקרב התלמידים המסיימים כיתות ח׳, השמיע הגה״צ הגר״ח משקובסקי שליט״א דברים כדורבנות על מעלתם של התלמידים המוסרים נפש לגדול ולצמוח כתלמידי חכמים.

    מפגש מרגש במיוחד התקיים בחדר ההנהלה, כאשר אמהות לתלמידים בבתי הספר שנכחו במקום סיפרו לאורחים המכובדים על המהפך הרוחני שחולל בנם בבית כולו. ״מאז שהבן שלי התחיל ללמוד כאן, התחלנו במשפחה להכיר את היהדות שלנו. לצערנו לא היינו שומרים שבת, אבל הבן הסביר לנו על השבת הקדושה והלכותיה והיום כולנו מקפידים על שמירת שבת ועל כשרות. הכל הגיע מהבן הלומד כאן. בשבילי המקום הזה הוא לא רק בית ספר אלא משפחה ממש״, סיפרה אחת האמהות.

    אמא נוספת שקיבלה על עצמה כיסוי ראש בעקבות בנה סיפרה: ״הבן שלי מכיר לא רק את המושגים עצמם אלא בקיא בכל פרטי ההלכות. למשל, היינו נוהגים להשמיע ביום שישי שירי שבת עד כניסת שבת, ועכשיו הוא אומר לנו – אסור כעת לשמוע את השירים האלה כי זו תקופת ספירת העומר״.

    הרב אשר ברדה מנהל בית הספר ׳יחד׳ אמר לראש הישיבה: ״בכל פעם אני מתפעל מחדש מהיכן הכוחות של התלמידים הללו שבאים מבתים רחוקים בתכלית. הם כמו אברהם אבינו שהלך כנגד כל העולם עבור האמונה שלו״. הרב ברדא הדגיש את פעילות ההצלה הנעשית ע״י ארגון קרן ההסעות המביא את הילדים הללו מכל קצווי שכונות העיר הרחוקות ורק בזכות ההסעות הם זוכים ללמוד בחינוך תורני. כמו כן סיפר על מערך החונכים של קרן ההסעות המלווה את התלמידים בכל השלבים ובמיוחד בהכוונתם לישיבות קדושות.

    ״אני אתן דוגמה אחת קטנה לפעילות הקודש הזו״, סיפר הרב ברדא, ״היה לי פה תלמיד מבית של הורים מלומדים ומשכילים. האב הוא פרופסור מכובד והוא הסכים לשלוח את הילד לבית ספר שלנו בתנאי אחד: שהבן היה אינטליגנט, כדבריו. הילד התחיל מכיתה א׳ אצלנו, עבר למסגרת ׳היישוב׳, משם עבר לישיבת ׳איתרי׳, והיום הוא אברך באחד הכוללים החשובים ביותר בבני ברק, שאפילו אברכים מובחרים מתקשים להתקבל אליו. אלו הפירות שאנחנו מצמיחים ברוך ה״.

    ״אתם העתיד של עם ישראל״

    לאחר מכן הגיע מרן ראש הישיבה לביקור בביה״ס התורני ׳יסודי התורה׳ בתל אביב, ואת פניו קיבלו מנהל בתי הספר הרב נועם שטרן והצוות החינוכי.

    מרן ראש הישיבה נכנס לכיתות התלמידים, בחן אותם והתפעל מאד מידיעותיהם המופלגות בתורה, משנה וגמרא, בייחוד כשמדובר בילדי קירוב שרבים מהם אינם באים מבתים חרדיים.

    כמו כן, מרן ראש הישיבה נשא דברי חיזוק בפני  תלמידי כיתות ח׳ והתרגש מאד לשמוע שרובם ככולם ממשיכים לישיבות קדושות. ״אתם העתיד של עם ישראל״, אמר, ״בזכות מסירות הנפש שלכם לתורה, להמשיך ולגדול כתלמידי חכמים, עם ישראל יזכה לישועה מכל האויבים״.

    לסיום, מרן ראש הישיבה הביע את התרשמותו העמוקה מהביקור וברך את המנהלים, התלמידים, את צוותי החינוך וראשי קרן ההסעות שימשיכו במפעלם הקדוש להציל את ילדי ישראל משמד רוחני רח״ל ולגדלם בדרך התורה והמצוות לתפארת עם ישראל.



    0 תגובות