היום מציינים את "יום הפיצה" של ביטקוין

    אתר קול חי No Comments on היום מציינים את "יום הפיצה" של ביטקוין

    ארבעים ואחד דולרים ששולמו עבור שני מגשי פיצה – הפכו את בעליהם למיליארדר: השווי של שתי הפיצות אז, מקביל כיום בערכו לשש מאות וחמישים מיליון דולר • סיפור 'יום הפיצה של ביטקוין', היום לפני 14 שנה

    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני 14 שנה על פי התאריך הלועזי –  ב-22 במאי 2010, חובב ביטקוין בשם לאסלו היינץ פרסם בפורום ביטקוין שהוא מוכן לשלם 10,000 ביטקוין עבור שתי פיצות.

    הוא מצא משתמש עמית בשם ג'רמי סטורדיוונט, שהסכים לעשות את העסקה. סטורדיוונט הזמין שתי פיצות מחנות מקומית של פאפא ג'ונס בארה״ב ושלח אותן לכתובת של היינץ בפלורידה. לאחר מכן העביר היינץ 10,000 ביטקוין לארנק הדיגיטלי של סטורדיוונט, והשלים את עסקת הביטקוין הראשונה אי פעם תמורת מוצר.

    ההיבט המדהים ביותר של הסיפור הוא כמה שתי הפיצות האלה היו שוות היום. שהיינץ ביצע את העסקה, ביטקוין אחד היה שווה פחות מסנט. אז הוא בעצם שילם כ-41 דולר עבור שתי פיצות. אבל מאז, שער הביטקוין זינק בערכו, והגיע לשיא כל הזמנים עם שווי של 70,000 דולר למטבע היום. בחודש מרץ 2024.

    מדי שנה ב-22 במאי, קהילת הביטקוין חוגגת את יום הפיצה של ביטקוין על ידי קנייה ושיתוף של פיצות זה עם זה. חלק ממסעדות הפיצה בעולם מציעות גם הנחות או מבצעים מיוחדים ללקוחות המשלמים בביטקוין. היום הזה זו דרך להוקיר את תרומתו של היינץ לפיתוח הביטקוין ותרבותו.

    יום הביטקוין פיצה הוא גם תזכורת לכמה רחוק הגיע הביטקוין מאז הקמתו בשנת 2009. מהיותו טכנולוגיה נישתית, הוא גדל לתופעה עולמית ששינתה את עולם הפיננסים והמסחר.



    0 תגובות