מתח וחרדה בתקופת טרום ואחרי לידה? יש מה לעשות!

אתר קול חי No Comments on מתח וחרדה בתקופת טרום ואחרי לידה? יש מה לעשות!
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תקופת טרום ואחרי הלידה מאופיינת בשינויים העשויים לעורר תחושות מתח וחרדה. בנוסף לכך, בימים לא פשוטים אלה, הניסיון לנהל "שגרה" לא מעלים את הרגשת חוסר הוודאות שעדיין כאן.  לדברי ד"ר ורד בר, פסיכיאטרית ומנהלת מרפאת חוה בשיבא, "חרדה זו תגובה נורמלית למצבים לא נורמלים. מתח וחרדה נועדו להגן עלינו, אך הבעיה מתחילה כאשר הם מתחילים לשלוט בנו ולנהל אותנו, ואז לא מצליחים לישון, לאכול או לתפקד" לכן, אומרת ד"ר בר, "בתקופה זו כל אישה צריכה לבדוק עם עצמה איך היא מרגישה ובמידת הצורך לגשת לקבל ייעוץ".

מיד עם פרוץ המלחמה, הבינו בשיבא שיש צורך במענה לנשים שהמצב גרם או הגביר אצלן את החרדה, ולכן במרפאת חווה הפעילו באופן מיידי וללא עלות 'קו חם' שהיה פעיל עד לאחרונה במטרה לתת מענה ראשוני לנשים הנמצאות לפני או אחרי לידה וחוות קשיים בעקבות המלחמה. ד"ר בר מספרת בהתרגשות: "בין הנשים שיצרו קשר בקו הייתה לנו הזכות גם לסייע לאישה שהייתה בדרכה לחדר לידה ולתת לה ליווי צמוד עד שבעלה, ששהה בעזה, הצליח להגיע והצטרף אליה".

כדי להתמודד בתקופה זו בפרט ובתקופת טרום ואחרי לידה בכלל, מומלץ שתשמרי על מספר דברים: הימנעי מחשיפה מרובה למידע תקשורתי המחליש ומעייף את הנפש, שמרי על שגרה והצבת משימות ומטרות יומיות קטנות, הקפידי על ארוחות מסודרות, וחשוב מאד – פני זמן לעצמך ועשי משהו שעושה לך טוב ונעים, ובמידת הצורך – הסיחי את הדעת באמצעות התנדבות, מוזיקה, פעילות גופנית מותאמת ועוד. תוכלי גם ללמוד באופן עצמאי כלים המסייעים להתגבר על מתח וחרדה כמו: הרפיה, דמיון מודרך ומיינדפולנס.

בשיבא נשים ויולדות חשוב לנו שתדעי שגם בימי שגרה את לא לבד! אנו מציעים עבורך שירותים שונים המסייעים ומקלים על ההתמודדות הרגשית שמלווה נשים רבות הנמצאות לפני ואחרי לידה:

–       "את לא לבד"- מפגש אישי עם מיילדת המיועד לנשים שחשות חרדה לקראת הלידה הקרובה, בעקבות לידות טראומטיות בעבר, אירועי חיים קשים או כל סיבה אחרת. המיילדת, המומחית בטיפול בנשים במצבי משבר מיילדותיים, תכין אותך וגם את הצוות הסיעודי והרפואי לקראת הלידה, כדי שכל אחת תוכל להרגיש בטוחה יותר. המפגש מיועד לנשים לקראת לידה, בין אם חוו בעבר לידה, ובין אם לאו. את השירות ניתן לקבל ללא צורך בטופס 17.

 

–         סדנא להכנה רגשית – הכנה רגשית מסייעת בהפחתת מתח ונותנת כלים להתמודד עם מצבים שונים ומפתיעים שמזמנים הלידה והחיים שאחריה. המפגשים בהנחיית ד"ר ורד בר, מנהלת ופסיכיאטרית במרפאת חוה, וד"ר מיה שפר, פסיכיאטרית במרפאת חוה.

 

–       שירותי מרכז חוה – מענה לנשים אחרי לידה המתמודדות עם מצבים רגשיים מאתגרים. במרפאת חוה ניתן מענה כוללני ומקיף, ע"י צוות רב-מקצועי, לנשים הסובלות מתסמינים רגשיים הקשורים לתקופת טרום הלידה ועד חצי שנה לאחריה. בנוסף, מתקיימות במקום קבוצות שונות לנשים וביניהן קבוצת יוגה – לחיבור והרגעה עצמית באמצעות נשימות, הרפיה ועוד.

 

ד"ר ורד בר מדגישה כי מתח וחרדה סבירים אינם משפיעים לרעה על האישה והילוד, וככל שהאישה שומרת על עצמה מצב זה לא ישפיע לרעה. אך כאמור, אם יש צורך לא להסס לפנות לעזרה. נשים שזקוקות לעזרה מוזמנות לפנות למרכז חוה דרך האתר או ליצור קשר במס' 03-5303352. לשאלות בנושא השירותים הנוספים ניתן לפנות למתאמת הקהילה, הגב' יעל קרישבסקי בטלפון: 052-6667991.

 

 



0 תגובות