"גדול הדור": ההתבטאות המפתיעה של המשגיח הגרב"ד פוברסקי

נתי קאליש No Comments on "גדול הדור": ההתבטאות המפתיעה של המשגיח הגרב"ד פוברסקי

ראש הישיבה הגר"ד לנדו הגיע אמש לעצרת מספד בפונביז' על הגרב"מ אזרחי – ומה אמר הגרב"ד פוברסקי לגר"ד לנדו בסיום ההספד? צפו בתיעוד

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש נערכה בישיבת פוניבז' עצרת מספד והתעוררות לזכרו של זקן מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי זצ"ל. מי שהגיע להספיד באורח נדיר הוא מרן הגר"ד לנדו שיבדל לחיים ארוכים, שהיה בידידות עמוקה עם הגרב"מ אזרחי עוד מימיהם בישיבה.

בסיום ההספד של הגר"ד לנדו הוא ניגש לגרב"ד פוברסקי, הגרב"ד קם ממקומו לכבודו של הגר"ד לנדו, לחץ את ידו ואמר: "זה גדול הדור זה גדול הדור", ואחר כך המשיך "זה מלאך ה' צבקות כל אשר יאמר לך עשה".

הגר"ד לנדו ספד לגרב"מ ואמר: "ברשות מורנו ראש הישיבה הגאון הגדול שליט"א, נאספנו כאן לשאת דברי מספד על האי גברא רבא נפלא מאד בתורתו לימודה והרבצתה לרבים ורום סגולת אישיותו ומעשיו הכבירים, הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זכרונו לברכה לחיי העולם הבא.

"כבר סופר אודות התמדתו הנפלאה בלימודו שהעידו עליו שכניו לטיסה שהיה נוסע לחו"ל למען החזקת ישיבתו, שהיה שקוע בספר שלפניו גמרא או חד מספרי קמאי או בתראי כל זמן הטיסה שהיתה אורכת מעל לעשר שעות ואפי' היה כותב חידושי תורה תוך כדי לימודו שם. עוד העידו עליו על התמדתו בביתו בשעות הלילה המאוחרות שלא היה עולה על מטתו ונרדם תוך כדי לימודו.

"כולו היה לימוד תורה עיוניה וחידושיה בכל לב ונפש ובהתלהבות כובשת לבבות. ובהתלהבות זו של לימוד תורה ואהבתה לאחרים כבש לבבות רבים לקרבם ולהאהיב עליהם לימוד תורה ונעשו לומדי תורה המסורים ללימודה ומהם צמחו ת"ח גדולים גדולי תורה ומרביציה. גדולה היתה אמונתו שהיתה תמיד שגורה בפיו והיה אומר לכל סובביו תלמידיו ואחרים וכן לרופאים ולמטפלים בו שאין אתם עושים כלום אלא הכל בידי שמים ואתם הכלי לעשות רצון שמים. ועתה נסתלק לחיי עוה"ב ונטל עמו חמודות תורתו וסגולת מעשיו הגדולים. וי על האי שופרא דבלי בארעא.

עוד הוסיף ראש הישיבה: "הננו נמצאים בתקופה קשה רוויית סכנות וצרות רבות יצילנו השם ועלינו להתחזק יותר ויותר במעוז לימוד התורה קיום מצוותיה וכל סגולות ערכיה, ותפילה לבורא עולם שיושיענו ויצילנו מכל פגע ומרעין בישין ומכל הצרות ותשועת השם כהרף עין.

"הנני נמצא כאן בישיבה שלמדתי בה כחמש שנים ושמעתי לקח מגדולי ראשי הישיבה שהיו שם וממורנו ורבנו עטרת ראשנו הרב זצ"ל שהקים והחזיק את הבית הגדול הזה ובזכותו נבנתה תורה בא"י וכל שזכינו בלימוד תורה הוא מכוחו ומכוחם של רבותינו הגדולים זצ"ל ונזכה לישועה שלמה בקרוב ובא לציון גואל".



0 תגובות