ביקור האדמו"ר בחיפה ומכירת השטריימל המיוחדת \\ חדשות אנ"ש

חדשות אנ"ש 1 Comment on ביקור האדמו"ר בחיפה ומכירת השטריימל המיוחדת \\ חדשות אנ"ש

מסע החיזוק של מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו בירושלים, השטריימל וסידור הרש"ש של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל שנמכרו בסכומי עתק, וביקור ההוד של מרן האדמו"ר מויזניץ בקרב בני קהילתו בעיר חיפה. תוכנית 'חדשות אנ"ש' בהגשת נתי קאליש עם כל אירועי השבוע בקהילות הקודש. האזינו

צילום: שמואל שנקר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

  • אלפי תושבי בני ברק השתתפו במוצאי השבת, בעצרת התעוררות ותפילה מרגשת למען החטופים בציון מרן בעל החזון איש זיע״א. העצרת התקיימה בראשות רב העיר בני ברק הגאון הגדול הגר"מ בן שמעון, מגיד המישרים הגר"ב רוזנבלום, המשפיע הגר"א טויסיג ובני משפחות החטופים. רגעים מרגשים ומרטיטים נרשמו בעצרת, במהלך דברי ההתעוררות שנשא הרב ברוך רוזנבלום. לאחר מכן התקיים מעמד קבלת עול מלכות שמים, אמירת פרקי תהילים, קריאת שמע ותקיעת שופרות שנאמרו ע"י המשפיע הגה"צ רבי אהרן טויסיג. במהלך העצרת נשאו דברים נציגים ממשפחות החטופים ובהם: הרב בצלאל שניידר דוד משפחת ביבס שדיבר על אחייניו שבשבי ועל הצורך בחיזוק ותפילה וכן דניאל אליהו בן משפחת החטוף עידן שתיוי ואביו של איתי חן.
  • מהרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף שליט"א והגר"ד לאו שליט"א יצאו השבוע בקריאה לציבור הרחב להשתתף בעצרת תפילה וזעקה על המצב הקשה שתתקיים בשבוע הבא, יום רביעי ערב ראש חודש שבט ברחבת הכותל המערבי. בפתח מכתבם של הרבנים הראשיים שכותרתו "וַיִּצְעֲקוּ אֶל ה' בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם" כותבים הרבנים על המצב הקשה השורר בארץ הקודש, כשהמלחמה "רבים חללים הפילה ולב כולם דואב על הנופלים". בנוסף קוראים הרבנים לכלל מוסדות החינוך, ובני הישיבות, שלא יכולים לבוא ולהשתתף בעצרת, לקיים תפילה מיוחדת ביום זה, ערב ראש חודש.
  • השבוע בכותל המערבי, נערך אירוע מרגש, האזרחים והלוחמים קטועי הגפיים מהמלחמה הגיעו לומר מזמור לתודה ולהתפלל להחלמת חיילי צה"ל וחבריהם הפצועים. האירוע התקיים במעמד הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט"א ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א ובמהלכו נאמרה תפילת הודיה מרגשת ואמירת 'מזמור לתודה' על כך שחייהם ניצלו על אף הפציעה.
  • אתמול, דייני ישראל התכנסו בבית הדין הרבני האזורי בירושלים לעצרת תפילה לשלום החיילים, ולרפואת הפצועים ולהשבת החטופים, ביום השלושים להירצחו של הדיין הרה"ג הרב אלימלך וסרמן, שנרצח על ידי מחבל נתעב בכניסה לירושלים.
  • במוצאי השבת יצא מרן הגר"ד לנדו למסע חיזוק מיוחד בעיר הקודש ירושלים. את המסע פתח בשכונת פסגת זאב כאשר אלפי התושבים באו להשתתף במעמד חנוכת הבית לתלמוד תורה בקהילת קמניץ. לאחר מכן הגיע מרן למעמד אדיר לאלפי אברכים בני חו"ל הגרים בארץ ולומדים בכוללים בשכונות ירושלים, ודיבר על עמל התורה בעת צרה ובשעת הדחק. לאחר מכן הגיע מרן שליט"א לשמחת השבע ברכות לנכדתו של מרן המשגיח הגאון רבי דן סגל שליט"א, שם נשאו ראש הישיבה יחד עם המשגיח פרקי תהילים ותפילות לשחרור החטופים ולרפואת הפצועים. בהמשך השתתף גם במעמד סיום הש"ס בשכונת בית וגן בירושלים, ושב לביתו בבני ברק.
  • לאחר שנמכר השטריימל של מרן רבי חיים קניבסקי, במיליון ושמונה מאות אלף דולר, גם סידור הרשש שהחזיק מרן והשתמש בו בנסתר, נמכר לנגיד אמריקאי בשני מיליון ומאה אלף דולר. הקונים העדיפו להישאר חסויים שמחשש לגנבי יודאיקה.
  • מרן האדמו"ר מויז'ניץ, הגיע ביום חמישי למסע חיזוק קהילתו בעיר חיפה. בעת שהגיע לעיר המוני חסידיו יצאו לקראתו וקיבלוהו בשירה וריקודים. בשבת שהה הרבי עם החסידים, וערך יחד איתם את הטישים והתפילות. במוצאי השבת נערכה סעודת מלווה מלכה מיוחדת במערת אליהו הנביא, לתומכי המוסדות בחיפה. במהלך ימי השבוע הרבי הסתובב בבתי המדרש והכוללים בעיר וחיזק את בני הקהילה, כך התקבל האדמו"ר על ידי ילדי החיידר של ויז'ניץ בחיפה.
  • ביום ראשון התקיימה שמחת הברית לבנו השנים עשר של הרבי מזוויעהל, שנולד בדיוק ביום היארצייט של סבו של האדמו"ר ה"אור אברהם" מזוויעל. מרן האדמור מגור כובד להיות הסנדק. לאדמו"ר כבר יש בן על שם סבו, והרך הנולד נקרא שלמה על שם אביו של הרבי.
  • ביום ראשון התקיימה גם הברית לנין של מרן רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל, נכד לבנו הגרב"צ אזרחי שקרא את השם לרך הנולד, על שם אביו. מעמד הברית התקיים בהיכל ישיבת "עטרת ישראל" במודיעין עילית, הרך הנולד הוא בן לחתנו הרב אברהם כץ שליט"א ר"מ בישיבת עטרת ישראל, וזהו הנין הראשון שנקרא על שמו של ראש הישיבה זצ"ל.
  • השבוע התקיימה ברית במעונו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, הסנדק היה המשפיע ר מיילך בידרמן, שמייד לאחר מכן הצטרף ללימוד הקבוע של הרב שכטר עם האדמו"ר מפינסק קרלין בספר הזוהר הקדוש
  • ביום שישי בבוקר חלה החמרה במצבו של חבר מועצת גדולי התורה ראש ישיבת קול יעקב הגאון רבי יהודה עדס. תלמידי הישיבה התכנסו מייד בהיכל בית המדרש וקיימו תפילה לרפואתו. ביום ראשון בערב נערכה עצרת תפילה בכותל המערבי לרפואתו השלימה של ראש הישיבה. בנו המקובל רבי יעקב עדס, זעק והתפלל לרפואת אביו. היום חלה החמרה נוספת במצבו של הרב, והוא הורדם והונשם. בני הישיבה שוב התאספו להתפלל לרפואתו. בני ביתו של הרב מבקשים מהציבור להרבות בתפילה על רבי יהודה בן חיה אסתר.
  • מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך ערך השבוע 'ביקור פתע' במשחטה של בד"צ העדה החרדית בעטרות. במשך למעלה מ 40 דק' סייר מרן פוסק הדור במשחטה, והשוחטים והבודקים במקום ניצלו את ההזדמנות לשאול את פוסק הדור שאלות שונות שהתעוררו במקום. לקראת סיום בירך מרן את רב המשחטה חבר הבד"צ הגאון הגדול רבי אהרן בראנדסופר שליט"א יחד עם כל צוות רבני וראשי ופועלי השחיטה.
  • ביום שני חל יום ההילולא של הרמב"ם, רבי משה בן מיימון, רבים עלו כמידי שנה בשנה לקברו שבטבריה, והעתירו בתפילה על הכלל והפרט. באותו יום חלה גם ההילולא של רבי יעקב אבוחצירה. נינו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירה ערך את סעודת ההילולא בנתיבות. שר הדתות מיכאל מלכיאלי שהשתתף בהילולא, קיבל את ברכתו של באבא ברוך ששבחו על פעולותיו למען ההילולא הגדולה במלאת ארבעים שנה להסתלקות אביו הבאבא סאלי ואמר לו: "הפעולות שאתם עושים למען ציונו ולמען ההילולא של אבי הקדוש עליו השלום תעמוד לכם לעד".
  • ביום שישי כ"ד שבט, תחלו יום ההילולא של האדמו"ר הזקן מחב"ד רבי שניאור זלמן מלאדי בעל התמיא. בכל ריכוזי חב"ד ייערכו התוועדויות עם משפיעי החסידות.
  • בשבת קודש חלה הילולתו של הבני יששכר מדינוב. מאות אנשים הגיעו לשבות על מקום ציונו, למרות הקושי בדרכים, ובמוצאי השבת נערך במקום מעמד תפילה מרכזי עם תקיעות שופר.
  • במוצ"ש התקיימה במודיעין עילית עצרת מרכזית לזכרו של מרן הגר"ש בעדני זצ"ל ככלות השנה להסתלקותו בשילוב סיום הש"ס שלמדו מאות אברכי כוללים.
  • הבוקר הגיעה הבשורה על לכתו של משגיח ישיבת לייקווד הגאון הצדיק רבי מתתיהו חיים סלומון זצ"ל. מזקני המשגיחים בדורנו. מסע הלוויה ייצא היום בשעה 12:00 בצהריים שעון ארה"ב, מהיכל ישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד בניו ג'רזי, וארונו יגיע לקבורה בארץ הקודש. הלוויה בישראל תצא מחר בשעה 19:00 בערב מרחבת ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.
  • השבוע הלך לעולמו בשיבה טובה זקן חסידי ויז'ניץ, רבי דוב בערל גוטמאן – וורצברגר, והוא בן 105 בפטירתו. הוא ניצל מהשואה, והתגורר במשך עשרות שנים בברזיל, ובארצות הברית, ולאחרונה עבר לירושלים. רק לפני חודש הרבה מויז'ניץ הגיע לבקרו בירושלים. הלוויתו יצאה מירושלים לעבר בית החיים ויז'ניץ בבני ברק.

האזינו



1 תגובות

מיין תגובות