האלוף זיו: "לפנות ולהפציץ בתי חולים שמשמשים כמגן אנושי"

    מהדורת הבוקר No Comments on האלוף זיו: "לפנות ולהפציץ בתי חולים שמשמשים כמגן אנושי"

    אלוף במיל' ישראל זיו ב'מהדורת הבוקר' בקול חי על תקרית בית החולים אמש בעזה: "עלינו לפתח עור עבה. קרה, בעיה שלהם. שהנאצים האלה גם יקחו אחריות. צריך להישיר מבט לעולם ולשאול איפה הגינויים לטרוריסטים האלה?"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    10:53
    23.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on הבשורה של שר האנרגיה: "פותחים את שוק החשמל לתחרות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלחמת חרבות ברזל: האלוף במיל' ישראל זיו, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי) והסביר מדוע הכניסה הקרקעית לעזה מתעכבת. "המכה שחטפנו היא לא קלה להתאוששות ממנה. זה לא משהו שצפינו. אי אפשר היה להיכנס לתמרון כשהשטח לא נקי. אנחנו לא רוצים להיחפז. כיוון שיש החלטה לעשות שם ניקיון יסודי לא צריך למהר. עברו בסה"כ 12 יום. מחממים מנועים. זה לא שלא רוצים להיכנס".

    על היחס לאמריקאים: "צריך לתת את הטון אבל להתחשב במי שנותן לנו את הגיבוי חסר התקדים. הם נכנסים איתנו לדברים הכי עמוקים וזה בסדר כי אנחנו מקבלים הרבה יותר. הם לא מקבלים את ההחלטות בשבילנו. ביידן עלול לשים לנו כמה 'אילוצים'". 

    על מוסר הלחימה הישראלי: "אנחנו תמיד צריכים להיבדל מהם. אנחנו לא כמוהם. אגב להבדיל מהם אנחנו נלחמים על קיומנו. אותם מניעה השנאה, שיותר חשובה להם מבני עמם".

    זיו התייחס לשיגור הכושל של הג'יהאד האיסלאמי שפגע בבית חולים: "עלינו לפתח עור עבה. קרה, בעיה שלהם. המראות שיצאו משם לא נעימים אבל הנאצים האלה, שהם יקחו אחריות. להישיר מבט לעולם ולשאול איפה הגינויים לטרוריסטים האלה. הייתי מצפה מביידן להבהיר שזו מלחמה עולמית נגד הטרור".

    הוא נשאל האם על צה"ל לפעול בבתי חולים שמשמשים כמגן אנושי לפעילות טרור: "ודאי שנפעל שם. להודיע לבית החולים להתפנות ולהשמיד את הנקודה. רק לתת להם זמן להתפנות ואם הם יעצרו בכוח את הפינוי ניאלץ לפעול. לא נעצור בגלל שהם משתמשים בבית חולים כמגן אנושי".



    0 תגובות