שומר החומות: מתפרע הורשע בחבלה וזוכה מעבירת רצח

ישראל רובין No Comments on שומר החומות: מתפרע הורשע בחבלה וזוכה מעבירת רצח

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע צעיר ערבי שהתפרע במהלך שומר החומות, בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, אך זיכה אותו מעבירת רצח: "היסוד הנפשי לא הוכח מעבר לספק סביר"

צילום: Roni Ofer/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את חביב אבו חביב במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, בניסיון לפציעה ממניע גזעני ובהתפרעות זאת לאחר שלקח חלק באירועים האלימים שהתרחשו במהלך מבצע שומר חומות בעכו.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון, במסגרת מבצע שומר חומות התרחשו התפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני – גזעני, שכללו תקיפות של כוחות הביטחון ושל אזרחים יהודים וערבים. במהלך האירועים לקח אבו חביב חלק בלינץ' שבוצע באזרח יהודי שהתרחש בעיר עכו ביום ה-12.5.21.

בית המשפט זיכה את אבו חביב מעבירת מעשה הטרור של ניסיון רצח, זאת לאחר שלקביעת ביהמ"ש קיים ספק סביר בהתקיימות היסוד הנפשי הדרוש להרשעה בניסיון רצח. לצד זאת הוכח מעבר לכל ספק סביר כי מעשי הנאשם מבססים עבירה של חבלה בכוונה מחמירה.

ביחס לסוגיית מעשה הטרור ציין כב' השופט יחיאל ליפשיץ בהכרעת הדין כי: "… הנאשם ופורעים נוספים שכמותו, הם אלו שהפריעו למשטרת ישראל לשמור על הסדר. במילים אחרות, הנאשם ודומיו היו הסיבה לאי הסדר ולפרעות; הגורם ולא התוצאה. עולה ברור כי כאשר הנאשם יצא לרחוב, הוא יצא לקרב; וה"קרב" היה מול היהודים שלשיטתו באו להתנכל לתושבי עכו הערבים… מדובר במי ש"מחפש צרות" ולא נרתע מלמצוא אותן שוב ושוב, מול כוחות המשטרה ומול יהודים שהוא ביקש להתעמת איתם משום יהדותם ולא משם סיבה אחרת".



0 תגובות