פגישת הרבנים בפתח תקווה – וההחלטה הדרמטית

מוטי הלפרין 1 Comment on פגישת הרבנים בפתח תקווה – וההחלטה הדרמטית

פתח תקווה: בפגישת רבני העיר שהתקיימה אמש התקבלה החלטה ברורה כי יש להגיע בימים הקרובים למועמד המוסכם על הציבור והקהילות. ח"כ יצחק פינדרוס לקח חלק בפגישה, הבהיר שחייבים לפתור את המחלוקת שקיימת בתוך הקהילות

פתח תקווה, אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחלוקת בתוך הקהילה, מעכבת את קביעת המועמד המוסכם: הבוקר (שני) נודע ל'חדשות קול חי' כי בפגישה דרמטית שקיימו רבני העיר פתח תקווה, הוחלט לקדם בצורה הדחופה ביותר מועמד מוסכם על מרבית הקהילות – כאשר בינתיים בישיבת 'אור ישראל' מתעקשים על מועמד משלהם. בפגישה לקח חלק גם חבר הכנסת יצחק פינדרוס מ'דגל התורה', שמונה מטעם המפלגה לנסות ולהסדיר את המחלוקות בתוך הקהילה הליטאית בעיר.

מטרת הפגישה, שהתקיימה אמש, הייתה לנסות ולסכם על מועמד אחד שכלל הקהילות הליטאיות בפתח תקווה סומכים ידיהם עליו. אחרי דיון ארוך, הנוכחים עדיין לא הצליחו לסכם על מועמד אחד. עם זאת, לפי נוכחים בפגישה הוחלט כי כבר בימים הקרובים הקהילות הליטאיות בעיר יציגו את המועמד שלהם. עם זאת, כאמור – ישיבת "אור ישראל", קהילתה וראש הישיבה הגאון הרב מרדכי רבינוביץ מעוניינים להביא מועמד נפרד משלהם.

פינדרוס ושאר הרבנים ניסו לשכנע את נציגי "אור ישראל" כי יש להגיע למועמד מוסכם ולוותר על הרצת מועמד נפרד, מאחר ובמידה והקהילות הליטאיות בפתח תקווה יתפצלו – התוצאה תהיה הרסנית מבחינת קולות בקלפי ביום הבחירות. 'דגל התורה' בפתח תקווה, כך לדברי הרבנים וחבר הכנסת, חייבת להתאחד כדי להביא לתוצאות. "אחרת, אם לא נתאחד, ההפסד יהיה צורם", לדברי נוכחים בפגישה.

"כיום ישנם ויכוחים רבים, מה שבסוף מוביל לאווירה עכורה. המטרה היא להתאחד", הוסיפו אותם נוכחים. בפגישה השתתפו ראש ישיבת חברון הגר"י חברוני, ראש ישיבת אור ישראל הגר"מ רבינוביץ, הרב משה רוט, הרב בן ציון רוזנברג, הרב אהרון הלר, הרב צבי הורביץ, הרב יקותיאל רוזנבוים, חבר הכנסת יצחק פינדרוס ומנחם שפירא – האחראי במפלגת דגל התורה על המחלקה המוניציפאלית בבחירות הקרובות, שייערכו בעוד חודשיים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איך אפשר להתאחד אם אין נציג שמייצג את האינטרסים של כולם ?…
    כנ"ל לגבי תושבים "פשוטים" שאין להם אוזן קשבת אצל העסקנים שדואגים בעיקר לעצמם ולראשי הקהילות ולכן חלקם כלל לא מצביעים