עלייה חדה במספר בוגרי החינוך החרדי שסיימו תואר אקדמי

צבי טסלר No Comments on עלייה חדה במספר בוגרי החינוך החרדי שסיימו תואר אקדמי

עלייה של למעלה מ- 25% במספר מקבלי התארים בוגרי החינוך החרדי לעומת אשתקד. עלייה משמעותית עוד יותר נרשמה בקרב מסיימי התארים המתקדמים (45%)

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לגבי מקבלי תארים אקדמאיים בשנת תשפ"ב מצביעים על גידול משמעותי בקרב מסיימי התארים בוגרי החינוך החרדי. מהנתונים עולה כי כ- 4,725 סטודנטים בוגרי החינוך החרדי בכל התארים (ראשון, שני ושלישי) ובכלל המקצועות, סיימו את חובות הלימודים שלהם וקיבלו תואר אקדמי. מדובר בעלייה משמעותית של 25.5% משנת הלימודים תשפ"א – שבה מספר בוגרי ובוגרות התארים עמד על כ-3,760 בלבד.

בתרשים הבא ניתן לראות שבשש השנים האחרונות חלה עלייה של כמעט פי 2 במספר מקבלי התארים בוגרי החינוך החרדי (4,725 בשנת תשפ"ב לעומת 2,450 בשנת תשע"ו).

בשנת תשפ"ב חלה עליה של 18% בקרב הגברים החרדים (כ-1,100 בוגרי תארים) ובקרב הנשים החרדיות נרשמה עלייה משמעותית של 28% (כ-3,635 בוגרות תארים). התחומים המובילים הינם מקצועות העזר הרפואיים (53% גידול) וחינוך והכשרה להוראה (32%). בתחומים: מדעי החברה, עסקים ומדעי הניהול, וכן מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב, חל גידול של כ-20% בכל אחד מהם.

על פי הנתונים, אחוז מקבלי התארים המתקדמים עלה ב-45% בשנה אחת והגיע ל- 1,085 מסיימי תארים מתקדמים (תואר שני ושלישי) בתשפ"ב.

אלה דרי, מנהלת תכנית זרקור בעמותת אלומה, המלווה את בוגרי החינוך החרדי לקראת לימודים אקדמאיים ובמהלך התואר מציינת: "העלייה במספר הבוגרים מוכיחה כי ניתן לשלב לימודים אקדמיים עם אורח חיים חרדי תוך מתן מענה לצרכי הקהילה החרדית והציבור הכללי".

מגמות אלה ממשיכות את הגידול המשמעותי של השנים האחרונות בקרב החברה החרדית בכניסה ללימודים אקדמיים. לפי נתוני המל"ג, "לפני כ-עשור רק כ-5,500 סטודנטים בוגרי החינוך החרדי השתלבו במוסדות ההשכלה הגבוהה, אך מספרם שולש עד לכ-16,500 בשנת תשפ"ב באוניברסיטאות ובמכללות". בשנתיים האחרונות, השיקו עמותת אלומה והמל"ג את מערך טנא, מעטפת סיוע כלכלי לסטודנטים בוגרי החינוך החרדי, המעניקה מלגות על פי תחום הלימודים ועמידה בתנאי סף סוציואקונומיים. בשנת הלימודים הקרובה (תשפ"ד) גובה התמיכה יעמוד על כ-35 מיליון ש"ח. בנוסף לכך, הוקמה תכנית "זרקור" המאפשרת לסטודנטים וסטודנטיות לקבל ייעוץ לימודים וליווי מלא לקראת ובמהלך הלימודים האקדמיים במטרה לצמצם את אחוזי הנשירה ולסייע בתעסוקה איכותית לבוגרי התארים.

הגורמים המקצועיים במל"ג ובאלומה צופים את המשך הגידול במספר הסטודנטים החרדים גם בשנים הבאות.



0 תגובות