בברכת גדולי הדור: כולל חדש ייפתח בעיר החילונית

נתי קאליש 1 Comment on בברכת גדולי הדור: כולל חדש ייפתח בעיר החילונית

הרחיבי מקום אהלך: רבני הקהילה החדשה בבית שאן עלו לכנסי ייסוד הקהילה וכולל אברכים במעונם של גדולי ישראל שברכו על היוזמה החשובה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע שעבר התקיים בבית מרן רבי דוב לנדו שליט"א כנס רב רושם בהשתתפות רבני הקהילה ונציגי דגל התורה, ליסוד כולל בקהילה החדשה בבית שאן, כשהכולל יהיה המרכז הרוחני בקהילה החדשה.

הכולל בראשות הג"ר יהושע לייב שכטר שליט"א נפתח ע"י נציג דגה"ת בעיר עפולה הרב מנחם גולד שליט"א שמשקיע עמל רב בהקמת מקומות תורה בצפון הארץ, ויהווה את המרכז הרוחני בקהילה החדשה שתתיישב במקום בחודשים הקרובים, כשבהמשך בעז"ה יפתחו כל המוסדות הנצרכים לקהילה, שתצמח לתפארת.

לאחר מכן עלו הרבנים למעונו של מרן הגרמ"ה הירש, אשר נכנס והתעניין בכל פרטי היוזמה, והתווה את עמודי הדרך לקראת הקמת הכולל והקהילה, והאציל מברכתו להצלחת הדרך.

משם פנו הרבנים אל מעונו של מרן הגר"ש שטיינמן שליט"א, אשר כיבד את הנוכחים במעמד "לחיים" לרגל הבשורה המיוחדת. בדבריו עמד הגר"ש על החשיבות של הקמת כולל או ישיבה עוד קודם המגורים 'ואת יהודה שלח לפניו' והזכיר את דברי אביו מרן רשכבה"ג זצוק"ל לרבני הקהילה בגבעת המורה קודם הקמתה, עם הקמת הישיבה הגדולה בעפולה בראשות הגר"ר בלום שליט"א, כמו"כ הזכיר הגר"ש את החביבות הרבה שרחש הגראי"ל לגבעת המורה, ובירך את כל העוסקים במלאכת הקודש.

לא היה שייך להתעלם מן החביבות והשמחה שהיתה אצל כל גדולי ישראל אשר דיברו בהתפעלות על העשייה המבורכת וההתפתחות העצומה בקהילות הקדושות בצפון בכלל ובעמק בפרט, והעזרה הרבה לבני התורה בדיור בר השגה, והחזיקו את ידי העסקנים להמשיך ולפתוח מקומות תורה נוספים לתועלת הציבור ולהגדיל תורה.

הקהילה החדשה היא עוד תוצר מבורך, פרי יוזמתו של "ועד הדיור גבעת המורה", בהכוונת רבני קהילת גבעת המורה בעפולה ובברכת גדולי ישראל, על מנת לאפשר לזוגות צעירים דיור בר השגה בתקופה מורכבת זו, וכהתרחבות לקהילה המפורסמת הקיימת בגבעת המורה, שכבר למעלה מעשור פועלת בתחום הדיור וסייעה למאות משפחות אברכים לרכישת דירות במחירים מוזלים, וכבר אינה יכולה לענות על הביקוש הרב.

נציגי ועד הדיור מציינים בסיפוק את ההתעניינות הרבה מאז החלו בני התורה ברכישת דירות מוקדמת כשכבר נרכשו עשרות דירות ועשרות נרשמים נוספים מגיעים בימים אלו לרכישת דירות ע"מ להצטרף להצלחה הגדולה בפתיחת מקום תורה איכותי נוסף.

העיר בית שאן ידועה כעיר אוהבת תורה ומכבדת מסורת, בתי הכנסת בה מלאים ושיעורי תורה נמסרים בכל שעות היום, תנועת הקירוב בעיר בראשות נציג דגה"ת בבית שאן הרב פנחס בדוש, שידוע במוסדותיו ששמם יוצא לפניהם, ובמעשי החסד והעזרה לציבור, וכעת עם הקמת הכולל ייבנה נדבך נוסף של רוממות קרן התורה בעיר בעז"ה.

נציין, כי היצע הדירות בשכונה המדוברת גדול והמחירים זולים במיוחד, מה שיסייע להתפתחות מהירה של הקהילה החדשה, ולגידול מבורך.



1 תגובות

מיין תגובות