"האוכלוסייה תגדל ב- 70%": התכנית לפיתוח בית שאן

איתי גדסי No Comments on "האוכלוסייה תגדל ב- 70%": התכנית לפיתוח בית שאן

היום (ה') חתם שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף על הסכם פיתוח עם עיריית בית שאן שיגדיל את אוכלוסיית העיר ב-70%. הסכם הפיתוח שנחתם היום כולל בנייה של כ-4,000 יחידות דיור חדשות בעיר, הקמת מוסדות ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה

צילום: דודו כהן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום (ה'), התקיים בעיר בית שאן טקס חתימה על הסכם לבנייה ופיתוח העיר במעמד שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן ונכבדים נוספים. מדובר בצעד נוסף של משרד הבינוי והשיכון לתרום לפריחת אזור הצפון בכלל ולשגשוג העיר בית שאן בפרט, לצד בנייה מחודשת והרחבת המרחב העירוני באזור.

כחלק ממדיניות הממשלה לחזק את הרשויות המקומיות, פועל משרד הבינוי והשיכון במטרה להמשיך ולפתח את העיר בית שאן ולתת מענה ראוי לצרכי הדיור העתידיים והקיימים של התושבים החדשים לצד התושבים הוותיקים. הסכם הפיתוח ובנייה שנחתם היום יהווה כר פורה להקמת 4,000 יחידות דיור בקרקע המדינה בעיר.

הודות להסכם, יוקמו שכונות חדשות בעיר בית שאן, יתאפשר עיבוי המרקם הקיים לצד גיוון עירוני, שיפור התשתיות הקיימות בעיר, הבטחת מבני ציבור לצד הבטחת רווחת חיים גבוהה לתושבים, בקצב שיווק ובניה מהירים שיבוצע על ידי העירייה.

ההתגייסות המלאה של משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר להוביל תהליך שיווק מהיר ומרוכז, והעמדת התכנית בראש סדר העדיפויות, מבטיחים יצירת רמת ודאות גבוהה בקרב ציבור היזמים והרוכשים הפוטנציאליים. לצד זה, ההסכם מבטיח כי יוקצו לרשות עיריית בית שאן כלל המשאבים הנדרשים לקידום הבנייה החדשה וקליטת התושבים החדשים בצורה המיטבית ביותר.
במקביל, תתחייב עיריית בית שאן להוביל תהליך תכנון יעיל המלווה בצמצום בירוקרטיה ומתן היתרי בניה.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "מדובר בהסכם חשוב ומבורך שמוביל משרד הבינוי והשיכון להרחבת העיר בית שאן. הקמת שכונות חדשות ושדרוג האזורים הוותיקים ישפרו באופן מהותי את אורח חייהם של תושבי העיר ויובילו לגידול משמעותי של האוכלוסייה ביישוב בעוד שנים אחדות. כחלק מהתכנית, ייבנו 4,000 יח"ד לצד 470 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר ומבני ציבור. בית שאן מצטרפת היום לתנופת הבנייה שאנו מובילים ברחבי הארץ. אנו נמשיך לפעול במלוא המרץ להרחבה וחיזוק ישובים נוספים".

השר גם התייחס לסוגיית ההיערכות לרעידת אדמה ביחס לדיור הציבורי בבית שאן ואמר: "יחד עם ראש העיר סיירתי גם באזורים בהם ישנו דיור ציבורי ועדכנתי אותו על הפעילות המתבצעת במשרד לחיזוק המבנים הללו מפני רעידות אדמה. בדיון החירום שקיימתי לפני כשלושה שבועות הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד לפעול באופן אינטנסיבי על מנת להשלים את החיזוקים הנדרשים לשם"

ז'קי לוי, ראש העיר בית שאן:"מדובר ביום הסטורי עבור העיר בית שאן והסכם שעושה צדק חברתי עבור העיר ותושביה. לא בכל יום זוכה עיר בישראל להסכם ותקציבים שכמעט מכפילים את אוכלוסייתה תוך שנים אחדות. זו בשורה חשובה קודם כל לזוגות הצעירים שלנו, לצד תקציבים משמעותיים לפיתוחה של העיר, כולל השכונות הוותיקות. לאור הביקושים בשנים האחרונות ותנופת הפיתוח וההישגים בכל התחומים, אין לי ספק שיחד עם משרד השיכון נצליח לעמוד במשימה ונציב את בית שאן במקום הראוי לה כעיר מובילה בצפון.״

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "חתימת ההסכם לבניית אלפי יחידות דיור בבית שאן לצד פיתוח ושיקום של התשתיות הנדרשות לכך היא בשורה מרגשת ומשמעותית לתושבי העיר. ביצוע ההסכם ישדרג את איכות חייהם של תושבי בית שאן ויפתח עבורם מגוון הזדמנויות שיגיעו עם התחזקות והגדלת האוכלוסייה המקומית. פיתוח ערי הצפון זו מטרה מרכזית בפעילות המשרד ולכן אנו משתמשים בכל הכלים הקיימים לרשותנו ליישומה, זאת תוך שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, מתוך ההבנה כי חיזוק הצפון משמעו חיזוק כל הארץ."



0 תגובות