שני מאסרי עולם למחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד

איתי גדסי No Comments on שני מאסרי עולם למחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד

בית המשפט הצבאי גזר שני מאסרי עולם על הנאשם בפיגוע הירי שבו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ביוני 2015. בנוסף נקבע שהנאשם ישלם פיצויים למשפחת המנוח ולנפגעי העבירה בסך כולל של מיליון ו-90 אלף ש"ח

רוצחי מלאכי רוזנפלד הי"ד צילום: Yonatan Sindel/Flash90
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב לשיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט הצבאי גזר אתמול (א׳) את דינו של מעאד חאמד, אשר הורשע על פי הודאתו בעבירות של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש), בגין גרימת מותו של מלאכי רוזנפלד ז"ל בתאריך 29 ביוני 2015. בנוסף הורשע הנאשם בעבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, בחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ובעבירות ביטחון נוספות.

הנאשם הורשע בכך שהקים חוליה צבאית מטעם ארגון הטרור חמאס, במטרה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות, ותכנן, ביחד עם חברי חוליה נוספים, לבצע פיגוע ירי. במסגרת זו, ביום 29 ביוני 2015, ירה הנאשם לעבר רכב פרטי שבו שהו ארבעה נוסעים ישראלים. בפיגוע זה נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ונפצעו יושבי רכב נוספים. כמו כן, הנאשם הועמד לדין בגין פיגוע ירי נוסף מחודש יוני 2015.

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, גזר בית המשפט הצבאי על הנאשם שני מאסרי עולם. בנוסף נקבע שהנאשם ישלם פיצויים למשפחת המנוח ולנפגעי העבירה בסך כולל של מיליון ו-90 אלף ש"ח. התביעה הצבאית עומדת בקשר עם בני משפחת המנוח ונפגעי העבירה, מעדכנת אותם בהתפתחויות ומעניקה להם את כלל הזכויות המגיעות להן כנפגעי עבירה על פי חוק.

הנאשם הוחזק במעצר ברשות הפלסטינית מחודש יולי 2015, עד לחודש אפריל 2022. הוא נעצר על-ידי גורמי הביטחון ביום 13 באפריל 2022, הועמד לדין ושוהה במעצר בכלא ישראלי מאז.
הנאשם הורשע בשנת 2012 בקשירת קשר לביצוע ירי לעבר כוחות הביטחון ונגזרו עליו 12 חודשי מאסר. בשנת 2014 היה עצור במעצר מנהלי בגין היותו פעיל חמאס.

חברי החוליה שהקים הנאשם, למעט אחד, נשפטו כבר לפני מספר שנים. על שניים מחברי החוליה נגזר עונש של מאסר עולם ועל חבר אחר נגזר עונש של מאסר עולם ו-30 שנים. חבר חוליה נוסף ברח ולא נעצר נכון לכעת.



0 תגובות