המחבל הבכיר שחוסל בשכם: ודיע חוח, ראש תשתית "גוב האריות"

    קובי פינקלר No Comments on המחבל הבכיר שחוסל בשכם: ודיע חוח, ראש תשתית "גוב האריות"

    במהלך הפעילות, הופעלו אמצעים שונים, לעבר המבנה השייך לתשתית, וכוחות לוחמים של שב"כ, ימ"מ וצה"ל ניהלו חילופי ירי עם עשרות חמושים במרחב

    צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות הביטחון חשפו לפני זמן קצר את זהותו של המחבל הבכיר שחוסל במהלך הלילה (בין שני לשלישי) בפעילות הכוחות בשכם: ודיע חוח, בן 31, תושב הקסבה בשכם אשר היה היעד המרכזי של המבצע ועמד בראש קבוצת ״ערין אלוסוד״ (״גוב האריות״). כמו כן, חוח היה אחראי על ייצור מטעני צינור והשגת אמצעי לחימה בעבור התשתית.

    כזכור, לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ פשטו הלילה על דירת מסתור בקסבה של שכם אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים בתשתית הטרור "ערין אלוסוד" ופוצצו אותה.

    בעקבות מידע מודיעיני מדויק של שב"כ, הכוחות התמקמו בעיר שכם כשהם ערוכים ופרוסים במגוון אמצעים, בהם כוחות צלפים וטילי כתף. במהלך הפעילות, הופעלו אמצעים שונים, לעבר המבנה השייך לתשתית, וכוחות לוחמים של שב"כ, ימ"מ וצה"ל ניהלו חילופי ירי עם עשרות חמושים במרחב.

    עשרות פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר חיילי צה"ל שהשיבו באש חיה. על פי דיווחים פלסטינים, בחילופי האש נהרגו ארבעה מחבלים ו-19 נוספים נפצעו, בהם שלושה באורח קשה. בחסדי שמיים לא דווח על נפגעים מקרב כוחות צה"ל.

    ועדת התיאום של הפלגים הפלסטיניים בשכם הכריזה הבוקר על יום זעם ושביתה כללית בעקבות הפעילות. ארגון פת"ח קרא לפלסטינים "להסלים את ההתקוממות ולשבור את המצור המוטל על שכם".

    לפי הודעת כוחות הביטחון, תשתית הטרור אחראית בין היתר לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז״ל, היא זו ששילחה מחבל לפיגוע בתל אביב (שנמנע הודות לערנות שוטרים במקום) ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים.

    בנוסף, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

    לאורך התקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, תשתית זו המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים.

    בתוך כך, בפעילות צה"ל במקומות נוספים ביו"ש נעצרו הלילה שלושה מבוקשים המעורבים בפעילות טרור והוחרם נשק.

    ראש הממשלה, יאיר לפיד ברך על המבצע: "מטרתנו היתה ונותרה לפגוע פגיעה קשה ומתמשכת בטרור ושלוחיו בג’נין ובשכם, ובכל מקום אחר בו יצמחו קיני טרור. אנחנו לא נרפה לרגע. לא נאפשר קיומם של ארגוני טרור שפוגעים באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל.

    הוא הוסיף כי "חיסולו של ראש ארגון "גוב האריות" ודיע חוח, יחד עם מחבלים נוספים – הוא תוצאה של פעילות משותפת של כוחות הביטחון צה"ל, שב"כ וימ"מ הלילה בשכם. כחלק מהפעולה, נפגעה קשה מעבדת הטרור של "גוב האריות". מדובר במכה מדוייקת וקטלנית בלב תשתית טרור שמנסה לבצע פיגועים.

    "אני מברך את כוחות הביטחון שפועלים יום ולילה למען שלום כלל אזרחי ישראל. ידע כל מי שמנסה לפגוע בנו, שדמו בראשו", מסר ראש הממשלה.



    0 תגובות