בליכוד דורשים: לקיים דיון על סיום כהונת הממשלה – עוד בפגרה

איתי גדסי No Comments on בליכוד דורשים: לקיים דיון על סיום כהונת הממשלה – עוד בפגרה

חברי הכנסת ישראל כ״ץ ואופיר כ״ץ פנו ליו״ר הכנסת בדרישה לכנס בדחיפות את מליאת הכנסת עוד בפגרה ולדון בשאלת סיום כהונתה של הממשלה הנוכחית: "הממשלה איבדה את הרוב בכנסת ונאחזת בכסאותיה באופן לא דמוקרטי"

צילום: Yonatahn Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברי הכנסת ישראל כ״ץ ואופיר כ״ץ (הליכוד) פנו בשם סיעת הליכוד ליו״ר הכנסת, ח״כ מיקי לוי בדרישה לכנס בדחיפות את מליאת הכנסת עוד בפגרה לצורך דיון בשאלת סיום כהונתה של הממשלה הנוכחית, זאת לפי סעיף 21(א) לתקנון הכנסת אשר קובע כי 25 חברי כנסת רשאים לדרוש את כינוסה של הכנסת לדיון בתקופת פגרה.

בהודעתם נכתב כי "לאחר ניסיונותיה הרבים, לא ניתן אלא לקבוע כי הממשלה הנוכחית נכשלה בניהול המדינה ובשמירה על ביטחונה, בנוסף הממשלה איבדה את הרוב בכנסת ונאחזת בכסאותיה באופן לא דמוקרטי וחסר תקדים – דבר המחייב דיון דחוף בנושא".

לפני יומיים היה זה יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שביקש מיו"ר הכנסת לכנס את המליאה ולהצביע על החוק לפיזור הכנסת עוד בזמן הפגרה.

זאת במטרה לנצל את הקפאת החברות של רע"מ בקואליציה להעברת החוק בטרומית או לחילופין להביך את חברי הסיעה (רע"מ) שהצהירו על הקפאת חברות בעקבות המהומות בירושלים ולחצים מהשטח.

בתוך כך, השר לשירותי דת, מתן כהנא (ימינה) וח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) התעמתו היום ברשת החברתית על רקע האיסור שהטילה הממשלה על כניסת יהודים להר הבית.

כהנא ביקש ללעוג לביקורת שהטיחה האופוזיציה בממשלה על רקע האיסור וכתב: "בן גביר וסמוטריץ', יש לכם הזדמנות פז להצהיר שכשאתם תהיו בקואליציה הר הבית יהיה פתוח לעליית יהודים כל הזמן. 365 ימים בשנה. 24 שעות ביממה. אם אתם לא מתחייבים על זה, פשוט תהיו בשקט ותנו לראש ממשלה אחראי לנהל את העניינים".

בן גביר השיב: "נתחיל בזה שנפתלי יקיים את החתימות שלו בשידור".

כהנא הגיב: "בן גביר, אתה מתחמק? לא מתאים לך. כמנהיג האמיתי של מפלגת הציונות הדתית, יש לך הזדמנות להגיד מה אתה תעשה כשתהיה שר הבט"פ. מה, לא תפתח את הר הבית לעליית יהודים כל השנה? לא תפתח לשכה בהר הבית? אז בשביל מה אתה סתם עושה רעש".

בן גביר: "מבין את הלחץ שלך. תנשום. תחשוב. הרמתם דגל לבן היום בהר הבית ועשיתם נזק לדיראון עולם. מוכן לתת לך את משנתי המלאה לגבי איך זה ייראה ומה נעשה בדיוק בהר הבית, אבל חשוב שקודם אתם תקיימו את ההבטחות שפיזרתם בשידורים במיוחד אלה שננתתם בחתימה באולפנים. אחרי זה נדבר בהרחבה".



0 תגובות