הנתונים מוכיחים: קל יותר להגיע ארצה כפליט מאשר כעולה חדש

אליהו גרין No Comments on הנתונים מוכיחים: קל יותר להגיע ארצה כפליט מאשר כעולה חדש

מפרוץ המלחמה לפני כשלושה שבועות, קלטה ישראל 7,347 פליטים מאוקראינה, אבל רק 3,965 עולים. במדינות הגבול ממתינים יותר מ-10,000 איש לאשרות עלייה: "למה קשישים שאיבדו הכל צריכים להמתין שבועיים על מזרנים?"

מטוס. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנתונים מדברים בעד עצמם. מתברר שקל ומהיר יותר להגיע לישראל כפליט שאינו זכאי חוק השבות מאשר כעולה חדש. מדינת העם היהודי פתחה את שעריה לאזרחי אוקראינה הנמלטים באשר הם, בזמן שבמדינות הגובלות באוקראינה ממתינים יותר מ-10,000 איש לאשרות עלייה. כך מפרסם הבוקר העיתון "ישראל היום".

מפרוץ המלחמה ועד אתמול (חמישי) בצהריים נקלטו בישראל 7,437 פליטים אוקראינים שלא באמצעות חוק השבות. לעומת זאת, עלו לישראל רק 3,695 עולים מאוקראינה מתוקף זכאות חוק השבות.

כלומר, על כל עולה חדש מאוקראינה קלטה ישראל שני פליטים אוקראינים. כל זאת, בזמן שכ-10,000 פליטי הקהילות היהודיות מאוקראינה חיים על מזוודות בפולין, ברומניה, בהונגריה ובמולדובה – חלקם בתנאים קשים במרכזי פליטים – וממתינים לאישור לעלות ארצה. נוסף על כך, לפחות עוד 5,000 פליטים יהודים מאוקראינה המשיכו הלאה למדינות במערב אירופה, בעיקר לגרמניה, ובחרו לא לעלות לישראל בינתיים; חלקם בשל ההמתנה הארוכה לאישורי העלייה, ואחרים – בשל התנאים והמענקים שמציעה גרמניה.



0 תגובות