ד"ר ספורטא: "הצווים של ליברמן לא יובילו לשום דבר בקרוב"

    מהדורת הבוקר No Comments on ד"ר ספורטא: "הצווים של ליברמן לא יובילו לשום דבר בקרוב"

    הכלכלן ד"ר יצחק ספורטא בריאיון ל'קול חי': "בשבוע הקרוב לא תראה שום השפעה של הורדת המכסים, עכשיו הורידו על מספר מאוד מצומצם של מוצרים, על תפו"א אם ירדו – זה יהיה עוד 5 שנים. זה תהליך ארוך"

    צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
    10:53
    23.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on הבשורה של שר האנרגיה: "פותחים את שוק החשמל לתחרות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר יצחק ספורטא, כלכלן מאוניברסיטת תל אביב שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על הצווים שהוציא שר האוצר להורדת המכסים על הפירות והירקות: "רק נחלצנו בקושי מהקורונה ואז הגיעה המלחמה באוקראינה שמביאה גם לעליות מחירים, עכשיו זה נפט, קודם זה היה מחירי ההובלה", אומר ספורטא. "מה שהממשלה יכולה לעשות זה קצת להוריד מיסים, אין להם מה לעשות מעבר לזה. זו עליית מחירים עולמית. גם מחירי הפירות והירקות מושפעים ממחירי הדלק והיבוא".

    עם זאת, לדבריו "בנושא החקלאות הממשלה כן יכולה לטפל, לדעתי הממשלה הולכת על נושא חשוב אבל לא הכי חשוב. שר האוצר מוציא צווים על דעת עצמו בלי להגיע להסכמים עם החקלאים, אבל אם נחשוב על זה באופן עמוק – יש לנו בעיה. קודם כל הייצור החקלאי לא גדל בהתאם לגידול האוכלוסייה. דבר שני, השוק מאוד מצומצם".

    הוא הבהיר "בשבוע הקרוב לא תראה שום השפעה של הורדת המכסים, עכשיו הורידו על מספר מאוד מצומצם של מוצרים, על תפו"א אם ירדו – זה יהיה עוד 5 שנים. זה תהליך ארוך".

    "האם בעוד שנה אנשים ישלמו פחות בעקבות המהלכים האלה? גם באוצר לא יודעים ואף אחד לא יודע", אומר ספורטא. גם אם ירדו מחירים זה יהיה במוצרים הזניחים. לחקלאים יש את הלובי שלהם ואולי בגלל זה לא דנים באמת בנושא לעומק".



    0 תגובות