שיא במתיחות רוסיה-אוקראינה: ניסוי גרעיני נערך בשבת

    אבי יעקב No Comments on שיא במתיחות רוסיה-אוקראינה: ניסוי גרעיני נערך בשבת

    הפרות רבות וירי פגזים רוסי בגבול אוקראינה במסגרתם נהרג חייל אוקראיני | במקביל נערך תרגיל גרעיני עם בלארוס ונשיא אוקראינה נפגש במינכן עם מנהיגי אירופה, כולם הצהירו שהם לצד אוקראינה | כל הפרטים

    צילום: הצבא הרוסי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום בשעות הצהריים, התכנסו מנהיגי מדינות אירופיות רבות בוועידת מינכן לביטחון. המשתתפים עסקו בעיקר במתיחות בין רוסיה לאוקראינה וזאת נוכח חילופי האש שניטשים כבר כמה ימים ותעצמו אמש עם כניסת השבת במחוזות הבדלנים, הנמצאים תחת שליטת אוקראינה על בעלי זהות רוסית. במהלך השבת רוסיה ערכה ניסוי טילים ושיגרה כאלו בעלי יכולת נשיאה גרעינית.

    נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה כי איומי הפלישה של מוסקבה "עלולים לעצב מחדש את המערכת הבינלאומית כולה. רוסיה וסין מעוניינות להחליף את הסדר העולמי הקיים". גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכניס את סין לאותה משוואה יחד עם רוסיה, והזהיר כי "אם המערב יתעלם מאוקראינה, זה מסר שיגיע עד טייוואן".

    נשיא אוקראינה זלנסקי כי ארצו מחפשת שלום, זאת לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הזהיר שרוסיה עלולה לפלוש בימים הקרובים. הנשיא האוקראיני הוסיף כי הוא מחפש תמיכה אמריקנית לצבא שלו. זלנסקי עלה לנאום בוועידת מינכן, התקבל במחיאות כפיים ואמר כי תלמידי בית ספר יכולים להיות מטרות רוסיות".

    עם כניסת השבת קראו מנהיגי הבדלנים בלוגנסק ודונייצק לעזרה רוסית והכריזו על פינוי האוכלוסייה האזרחית לרוסיה. בעיר הופעלו אזעקות עולות ויורדות  ובמקביל, ‏דניס פושילין, ראש הרפובליקה המורדת של דונייצק, קרא לאזרחים לעזוב את העיר מחשש מפני מתקפה אוקראינית קרובה.

    כלי תקשורת זרים מדווחים כי הבדלנים חסמו את הכביש בין דונייצק לגורלובקה. תורים רבים בכספומטים ובתחנות דלק בדונייצק.יותר מ-6,000 אזרחים, מהם יותר מ-2,000 ילדים, פונו ממחוז דונייצק שבשליטת הבדלנים הפרו-רוסיים, ובמקביל פורסמה רשימה של מקומות כינוס של האזרחים לקראת פינוי.

     



    0 תגובות