הרב אריק לנדאו: "דתיים יראי שמיים לא מבינים את הזעקה נגד הרפורמים"

    אסתי פלד No Comments on הרב אריק לנדאו: "דתיים יראי שמיים לא מבינים את הזעקה נגד הרפורמים"

    הרב אריק לנדאו מרבני העיר שוהם, בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מספר על המאבק הקריטי לזהותה היהודית של המדינה ועתיד העם היהודי, על רקע הרצון לבנות מרכז רפורמי הכי גדול בארץ הקודש בעיר שוהם. "לא נפעל באלימות, אני מדבר בבתי הכנסת שיתגייסו למאבק, לא כולם מבינים את הסכנה לעם היהודי. יש דתיים וחילונים שמתפללים אצלם ולא מבינים את הסכנה"

    צילום: פלאש 90
    14:56
    23.05.24
    מנחם טוקר No Comments on יאשרו את הפארנצ'עס? דובר ראש העיר: "מאמין שיפתר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק נגד התנועה הרפורמית: הרב אריק לנדאו תושב העיר שהם התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התייחס למאבק הגדול בעיר שוהם כנגד הקמת מרכז רפורמי ענק בעיר והחשש הוא כי המרכז המסוכן ליהדות המסורתית בישראל ימיט שואה רוחנית כפי שעשו הרפורמים הארה"ב, בנוסף החשש הוא כי המקום יהיה הראשון לקראת הקמת מרכזים נוספים ברחבי הארץ.

    הרב לנדאו סיפר בריאיון, "הזרם הרפורמי ניסה להקים מרכז גדול שלהם בעיר בשקט. עד היום הרפורמים היו במבנה קטן, ועכשיו הם יקימו את המרכז הארצי הכי גדול שלהם".

    הרב לנדאו סיפר כי לצורך המאבק, "אני נפגשתי עם ראש המועצה והוא יהודי מתוק מדבש, הוא ישב ליידי עם עיניים דומעות, אני חשבתי שהוא ידבר רציונאלית ואני אדבר רגשית השיחה הזו הפתיעה אותי, קשה לי לחשוב שאפשר למנוע את רוע הגזירה. אבל אנחנו רואים מה היה לנו עם המתייוונים בהיסטוריה אבל מחובותינו למחות" הבהיר הרב.

    הרב לנדאו סיפר על ההתנגדות המפתיעה בעיר למחאות, "אני לא רוצה להתייחס לרב היישוב (הרב דוד סתיו) אני חייב להגיד שאני מדברר את המחאה, פנינו לשלום אנחנו לא נעשה את המחאה באלימות ולא אלימים מילולית ולא פיזית, הוא ניסה להניא אותי מהמחאה, אבל הוא ראה אחרי שיחה של שעה וחצי שאנחנו לא יכולים שלא למחות אנחנו לא דואגים לנו, אנחנו לא נתבלבל אבל כואב לנו על אחינו החילונים והדתיים".

    הרב לנדאו הבהיר את חשיבות המאבק, "המאבק חשוב, כי עוד עשר שנים, הדור הבא כבר לא יידע להבדיל בין מבנה כזה או אחר. 20% מהתושבים בעיר הם דתיים, ואני מנסה להסביר להם את רוע הגזירה. אנשים דתיים פשוט לא הבינו על מה קמה הצעקה".



    0 תגובות