שריפה יותר גדולה מהכרמל: "ידרשו עשרות שנים לשיקום היערות"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שריפה יותר גדולה מהכרמל: "ידרשו עשרות שנים לשיקום היערות"

    מעל 100 צוותי כיבוי אש נמצאים בהרי ירושלים בדריכות לפריצת מוקדי שריפה חדשים. כעת האש במגמת דעיכה ולקראת השתלטות מליאה על האירוע. מעל 500 גיחות ביצעו המטוסים. לראשונה מטוס ההרקולס של חיל האוויר ביצע גיחת כיבוי

    היער השרוף צילום: פלאש 90
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שריפת הענק בהרי ירושלים: מספר שיא חסר תקדים של כמאה וחמישה צוותים של כבאות והצלה פועלים כעת בשטח. כשלצידם שכם לשכם גם אנשי רשות הטבע והגנים, קק"ל, פיקוד  העורף וחיל האוויר ואף לוחמי אש מהרשות הפלסטינית מתחנות רמאללה ויריחו.
    2 מטוסי כיבוי של כב"ה משתתפים בתקיפת מוקדי האש כדי לייצר קווי הגנה סביב היישובים. כעת האש נבלמה ונראית במגמת דעיכה.

    לראשונה חיל האוויר התגייס בצורה חסרת תקדים לכיבוי האש והשמיש את מטוס ההרקולס "שמשון" לביצוע משימת כיבוי בהטלת חומרי בעירה מעל לאיזור בו מתנהלת הלחימה באש.

    מתחילת המערכה ביצעו מטוסי הכיבוי למעלה מ-500 גיחות מבצעיות להגנה ובלימת חזית האש.

    מאות מפקדים ולוחמים פרוסים בשטח ופועלים ללא לאות לכיבוי מוקדי אש בגזרות השונות בדגש על גבעת יערים, נחל כיסלון והר איתן שם מתפתחת אש משמעותית. עד כה עלו באש כ 25,000 דונם. 1000 יותר מאסון הכרמל.

    בכבאות והצלה מבהירים כי חלון הזמן הקריטי מבחינתנו היה בין השעות 13:00-17:00 בהן הרוח נשבה בעוצמה. בפרק זמן זה הכוחות היו דרוכים וערוכים לכל התעצמות של מוקדי השריפה.

    טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים אמר: "אני שב עכשיו מסיור תצפית מעל לאיזורי הלחימה באש. המראות קשים. ראיתי איך הריאה הירוקה של מחוז ירושלים הולכת ומשחירה תחת הלהבות. לא צריך להיות בוטניקאי גדול כדי להבין שתידרשנה עשרות שנים על מנת לשקם את אשר אבד".

    עוד הוסיף, "השטח הגדול שנשרף בהרי ירושלים גורם גם לזיהום אוויר כבד בישובי הסביבה וגם לנזק אקולוגי לטווח ארוך. הרי ירושלים מאופיינים ביער אורנים טבעי. עוצמת האש הגיעה לצמרות ושרפה את העצים לכל אורכם. לכן כאמור שיקום והתאוששות משריפה כזאת תיקח שנים רבות ותשאיר האזור שרוף לזמן רב".



    0 תגובות