כך תחנכו את ילדיכם לשליטה עצמית

    הרב ד"ר אייל אונגר No Comments on כך תחנכו את ילדיכם לשליטה עצמית
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ילדים ונערים עם יכולת שליטה עצמית אלו ילדים שיצליחו יותר מבחינת הלימודים ומבחינת החברה ואחד הדברים שחשוב שנעשה בשביל לעזור לילדים שלנו להגיע לידי שליטה עצמית זה שלא נפנק אותם יותר מידי…

    כיום מגיל 0 עד גיל 15 -16 הורים קונים בממוצע לילדים שלהם משחקים בשווי 700.000 ₪…. זה יותר מבית באזורים מסוימים בארץ…. אז אני לא אומר לא לקנות משחקים אבל כן חשוב לתת להם אתגרים, כן חשוב שיפתחו את היכולת שלהם לשליטה עצמית, כן חשוב שמידי פעם אפילו אנחנו נמציא להם אילוצים למה ולעמוד בפיתויים.

    באותה דרך גם אנחנו צריכים להפגין שליטה עצמית בעצמנו. אם אנחנו נצליח לחכות בסבלנות בתור במכולת או בחנויות אם נצליח לשמור על קור רוח בפקק נוראי ולהישאר רגועים בזמן שאנחנו מנסים לעזור לילד להרכיב מערכת לגו מורכבת, אז הילדים שלנו יינטו לחקות את ההתנהגות שלנו במצבים דומים.

    לא פחות חשוב משליטה עצמית ודחיית סיפוקים, היא היכולת להתמודד עם תסכולים. אחד מהמאפיינים של בגרות רגשית היא היכולת לא להירתע ממכשולים, אלא להתמיד ולהתמודד עם קשיים. התפקיד שלנו כהורים הוא ללמד את הילדים שלנו לחכות בסבלנות מבלי להיות מתוסכלים, לפתח מיומנויות כמו התמודדות עם תסכולים ובכלליות איך להתמודד עם לחצים.

    אפשר לתרגל את המושגים האלה על ידי הצבת גבולות וחוקים שהילדים צריכים לכבד – נתעקש שהם ינקו את החדר שלהם או יעשו שיעורי בית לפני שהם משחקים במשחקים. עם כל כמה שקשה לילדים לחוות לחץ ותסכולים, ולנו כהורים לצפות בסבל שלהם, האסטרטגיה הזו תחזק את העובדה ששליטה עצמית היא דבר חשוב ודוחפת ילדים לפתח את יכולת ההתמודדות שלהם עם תסכולים.



    0 תגובות